Bugatti Chiron: Nástupca Veyronu mešká. Vedenie nie je spokojné

Nástupca legendárneho Bugatti Veyron, najrýchlejšieho sériového auta planéty, mal zažiariť už budúci rok. Nestane sa. Do prototypu Chironu si totiž sadol nekompromisný šéf koncernu VW Martin Winterkorn a povedal nie!

30.06.2015 16:00
Bugatti Chiron Foto:
Toto je jedna z mnohých fiktívnych podôb Chironu. V realite by mal dosiahnuť výkon 1 500 koní a maximálku 463 km/h.
debata
Vývoj Bugatti Chiron, nástupcu Veyronu, prebieha už štyri roky, i keď sa to koncern VW snažil kamuflovať štúdiami luxusných limuzín Galibier. Napokon dostalo zelenú kupé, a nie konkurent pre Rolls-Royce Phantom či Bentley Mulsanne. Ak aj príde, tak určite neskôr ako nový Chiron. No ten bude mať tiež minimálne ročný sklz. Postaral sa o to sám šéf koncernu VW Martin Winterkorn. Osobne si totiž sadol za volant prototypu a po jazde neskrýval svoje sklamanie. Auto nie je podľa neho ešte pripravené do série.

Na čo presne sa sťažoval ostáva tajomstvom, ale isté je, že dal technikom a dizajnérom ešte rok k dobru. Takže sériový Chiron uvidíme pravdepodobne najskôr v roku 2017, dva roky po tom, čo sa na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavil posledný exemplár Veyronu s prívlastkom La Finale. Napokon, má ísť o nový etalón v triede hyperšportov, ktorý má zatieniť všetko, čo doteraz jazdilo na štyroch kolesách, Ferrari LaFerrari či McLaren P1 nevynímajúc.

Britský magazín Car tvrdí, že novinka si zachová 16-valcový motor so štyrmi turbodúchadlami. Tie však budú poháňané elektromotormi. Výkon má stúpnuť zo súčasných 1 200 až na excentrických 1 500 koní a krútiaci moment na 1 500 Nm. Agregát bude spojený cez 7-stupňovú dvojspojku permanentne s oboma nápravami. A keďže pred približne desiatimi rokmi pokoril Veyron svetový rýchlostný rekord aj rekord v zrýchlení, inak to nemá byť ani teraz. Z nuly na stovku chce šprintovať za dve sekundy a dosiahnuť 463 km/h.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Chiron #Martin Winterkorn
Články podľa značiek