Koncept Chevrolet Niva bol jedným z hlavných ťahákov Chevroletu na vlaňajšej motoršou v Moskve. Túto Nivu si ale nemýľte s klasickou Nivou od Lady. Tá sa síce vyrába ďalej a ešte nejaký ten rôčik bude, ale názov zmenila na Lada 4×4. Niva od Chevroletu bude nástupcom modelu Chevrolet Niva, ktorý vyrába americký koncern GM v Rusku už od roku 2002. K produkcii pod značkou Chevrolet pristúpilo GM po tom, čo samotná ruská automobilka nemala dosť financií na rozbehnutie sériovej výroby modernizovanej Nivy s kódovým označením 2123. Na oplátku mohlo GM použiť americké logo.
Medzičasom sa toho však v Rusku veľa zmenilo. Pád rubľa a ekonomické sankcie zdecimovali tamojší automobilový priemysel. Aj samotný General Motors zoškrtal ruské aktivity. Z trhu stiahol značku Opel a zatvoril fabriku v Sankt Peterburgu. Zastavil tiež predaj mainstreamových modelov Chevroletu, napríklad Sparku, Avea, Cruze či Captivy. V ponuke zostane len drahý Chevrolet Camarro, Corvette a Chevrolet Tahoe. Otázna bola preto aj budúcnosť vysoko rozpracovanej Nivy. Teraz sa ale zdá, že všetko je na dobrej ceste. V južnej Európe sa už preháňajú zamaskované testovacie prototypy.
Podľa najnovších informácií by mala nová Niva doraziť na trh v priebehu budúceho roka. Najprv vo verziách s pohonom oboch náprav a neskôr aj ako „predokolka“. Poháňať ju bude 1,8-litrový 16-ventilový 4-valec s výkonom 100 kW, ktorý bude pochádzať prekvapivo od francúzskeho koncernu PSA. V porovnaní so súčasným motorom 1,7i to znamená zvýšenie výkonu až o 30 %. Počíta sa dokonca aj s dieselom. V porovnaní s konkurenciou by mala nová Niva s dĺžkou približne 4 360 mm dominovať mimoriadnymi schopnosťami v teréne. Aj preto počíta s redukčnou prevodovkou.