Kia Cee’d 2016: Turbo 3-valec a dvojspojka! Toto je už skoro Golf

Kia vie, čo sa dnes v Európe sluší a patrí. Modernizovaný Cee’d preto vyzbrojila technikou, ktorou bodujú jej najväčší rivali. Pod kapotou pribudlo litrové turbo aj dvojspojková prevodovka. Atmosférické motory však naďalej zostávajú.

03.07.2015 06:00
debata
Facelift sa dotkol nového výpletu prednej... Foto: Kia
Kia Ceed - 2016 Facelift sa dotkol nového výpletu prednej masky, grafiky svetiel aj nárazníka s novými „hmlovkami“ v chrómových rámčekoch.

Kia modernizuje európsku ponuku rýchlym tempom. Len tento rok zmodernizovala kompaktné Rio, minivan Venga a k tomu pribalila tretiu generáciu luxusného SUV Sorento. Teraz je na rade Cee’d, ktorý zostáva jej kľúčovým modelom. Veď vlani z neho predala 75 000 exemplárov. Práve Cee’d predstavoval v roku 2006 pre Kiu zásadný zlom v účinkovaní v Európe. Jeho pozíciu má posilniť modernizácia, ktorá prichádza tri roky po predstavení druhej generácie. A hoci nie sú exteriérové zmeny nápadné, pod faceliftom sa skrývajú veľké technické novinky, naznačené sesterským Hyundaiom i30.

Facelift sprevádzajú v podstate len retuše. Predná „tigria“ maska dostala nový plastickejší výplet a rekonštruovaný nárazník má hmlovky umiestnené vo výrazných chrómových rámčekoch. Modernizované sú aj reflektory s diódami. Tie sa však starajú opäť len o denné svietenie. V zadnom nárazníku zas pribudli dvojité odrazky umiestnené vo falošných odvetrávacích otvoroch, čo pôsobí športovejšie. Nová je aj grafika zadných svetiel vybavených výlučne diódami. Facelift uzatvára vynovená paleta 16– a 17-palcových diskov kolies. Ostré GT používa disky s rozmerom 18 palcov. O palete farieb lakov sa Kia nezmieňuje.

Vzadu je zjavná vynovená grafika LED svetiel a... Foto: Kia
Kia Ceed - 2016 Vzadu je zjavná vynovená grafika LED svetiel a nový nárazník so zdvojenými odrazkami.

Ešte menej sa toho odohralo v interiéri, kde pribudli v podstate len chrómové rámčeky okolo prístrojového panelu a výduchov ventilácie. Viac chrómu nájdete aj v oblasti radiacej páky či vnútorných kľučiek dverí. Najzásadnejšou inováciou je tak 7-palcový dotykový displej rozhrania s novou navigáciou s aktuálnymi dopravnými informáciami. Systém tiež podporuje napríklad internetové rádio. Cee’d si tiež polepšil v bezpečnosti a asistenčných systémoch. Dostal napríklad čítačku dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel či výstrahu pri cúvaní z parkovacieho miesta, ktorá upozorňuje vodiča na blížiace sa vozidlá.

A keď sme už pri parkovaní, parkovací asistent zvládne odteraz nielen pozdĺžne, ale aj priečne parkovanie Posádka bude profitovať z vyššieho akustického komfortu. Verzie s naftovými motormi majú lepšie izolovanú podlahu a až dvakrát toľko tlmiacich materiálov v palubnej doske. Lepšie utlmený je blok motora, olejová vaňa aj filter pevných častíc. Všetky tieto zmeny sa týkajú nielen 5-dverového hatchbacku, ale aj 3-dverovej verzie pro_Cee’d a kombi SW. Novinkou bude športová modifikácia GT Line, ktorá sa postaví medzi bežné Cee’dy a vrcholový Cee’d GT.

V interiéri pribudlo pár chrómových dekorácií... Foto: Kia
Kia Ceed - 2016 V interiéri pribudlo pár chrómových dekorácií na palubnej doske a nový 7-palcový displej rozhrania s navigáciou TomTom.

Najväčšie tajomstvo modernizovaného Cee’du sa však ukrýva pod kapotou. Tak ako Ford Focus, Nový Golf či Peugeot 308, bude môcť byť aj Cee’d vybavený úsporným preplňovaným 3-valcom. Litrový motor, ktorý označuje Hyundai ako 1,0 T-GDI a Kia ako 1,0 ecoTurbo, má priame vstrekovanie paliva, integrované výfukové potrubie či dvojitý chladiaci okruh. Dodávať sa bude v dvoch výkonových verziách – 74 alebo 88 kW. Maximálny krútiaci moment je v oboch prípadoch 172 Nm a neklesá v rozmedzí od 1 500 do 4 000 otáčok za minútu. Bohužiaľ, dynamické parametre Kia zatiaľ neprezradila.

Sympatické je, že v ponuke ostávajú bez zmien aj pôvodné motory 1,4 CVVT (73 kW) a priamovstrekový 1,6 GDi (99 kW), ktoré sú alternatívou pre vyznávačov atmosférickej klasiky. Podobne bez zmien preberá Cee’d aj slabší diesel 1,4 CRDi (66 kW). Zato väčší diesel mierne posilnil. Z pôvodných 94 na 100 kW, pričom krútiaci moment vzrástol o 25 Nm na konečných 285. Práve s týmto motorom budú mať zákazníci prvýkrát možnosť spárovať úplne novú dvojspojkovú prevodovku 7DCT. V tejto kombinácii bude maximálny krútiaci moment dostupný už od 1 500 otáčok za minútu, kým s manuálom až od 1 900. So štart-stop systémom ISG by mal dieselový Cee’d produkovať len 109 g CO2 na kilometer, čo zodpovedá priemernej spotrebe približne 4,1 litra nafty na 100 km.

Pod kapotou je najväčšou novinkou 3-valec 1,0... Foto: Kia
Kia Ceed - 2016 Pod kapotou je najväčšou novinkou 3-valec 1,0 ecoTurbo s výkonom 74 alebo 88 kW. Krútiaci moment je zhodných 172 Nm.

Na vrchole zostáva Cee’d GT s jeho preplňovaným 4-valcom 1,6 T-GDI. Výkon 150 kW ani krútiaci moment 265 Nm sa síce nezmenili, ale nové turbo sa postaralo o posilnenie krútiaceho mementu v nízkych otáčkach. Tým sa zlepšila aj akcelerácia. Stovku má teraz Cee’d GT na tachometri za 7,6 sekundy, čo je o jednu desatinu kratšie. Pochváliť sa tiež môže tlačidlom GT Mode na volante, ktoré aktivuje ostrejší plyn a najmä generátor zvuku, ktorý vytvorí v kabíne tú správnu akustiku. GT je aj naďalej vybavené športovými sedadlami Recaro, splošteným volantom či hliníkovými pedálmi.

Zmenám sa nevyhol ani podvozok, ktorý sa môže pochváliť nezávislým zavesením zadných kolies. Nová je geometria predných kolies, duté stabilizátory a ich guľové čapy. Lepší pocit z riadenia má priniesť prepracovaný softvér elektrického posilňovača a redukcia nedotáčavosti pomocou trakčnej kontroly. Kia tiež sľubuje menej vibrácií a hluku od pneumatík. Modernizovaný Cee’d bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek závodu Kie v Žiline. Na trh sa však dostane až začiatkom jesene. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Kia Ceed - 2016
Kia Ceed - 2016
+15Kia Ceed - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #facelift #Kia Ceed
Články podľa značiek