Nové ľahké kupé Alpine, ktoré by rado konkurovalo napríklad Alfe Romeo 4C, Audi TT alebo Porsche Caymanu, sa svetu ukáže najskôr v priebehu budúceho roka. Materský Renault však nenecháva nič na poslednú chvíľu a priaznivcov značky masíruje priebežnými informáciami. Podobu reinkarnovaného modelu, ktorý má nadviazať na tradíciu ikonickej Berlinette A110 zo sedemdesiatych rokov, naznačil konceptom Alpine Celebration, ktorý zažiaril na tohtoročnej 24-hodinovke v Le Mans. To bolo však zatiaľ všetko, teda okrem istoty, že novinka dostane športovú koncepciu s motorom uprostred a poháňanou zadnou nápravou.
O aký agregát pôjde, ostávalo zatiaľ tajomstvom. V médiách sa objavili špekulácie, že to bude 4-valec s objemom 1,6 alebo 2,0 litra, s výkonom 250 koní. Dnes je však už isté, že pravda bude uprostred. Alpine dostane novo vyvinutý agregát 1,8 TCe, teda preplňovanú priamovstrekovú jednaosmičku, ktorá vznikne z menšieho motora 1,6 TCe, ktorý už dnes pracuje v Cliu R.S. Podľa verzie ponúkne výkon 250, 275 alebo 300 koní, pričom najvýkonnejšia modifikácia bude pod kapotou ostrej verzie R.S. Tá dostane upravenú hlavu valcov, výkonnejšie chladenie a pravdepodobne aj aerodynamický paket či výkonnejší brzdový systém.
Podľa doterajších informácií bude motor spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Tá však prejde revíziou, keďže súčasná verzia dokáže prenášať maximálne 260 Nm krútiaceho momentu. Pri Alpine to má byť, pochopiteľne, viac. O manuáli zatiaľ nepadlo ani slovo, takže je možné, že s ním Renault vôbec neráta. Dynamické parametre sú zahalené tajomstvom, no prevádzková hmotnosť, ktorá by nemala prevýšiť 1 100 kg, urobí z Alpine aj s týmto maloobjemovým 4-valcom určite poriadne žihadlo. Nový agregát by však nemal ostať len výsadou tohto stroja. Počítať s ním môžeme aj v ďalších koncernových modeloch, napríklad novom Mégane R.S., prípadne v Nissane Pulsar Nismo.