Alpine: Francúzska 'alfa' dostane motor 1,8 TCe. Pôjde aj do Mégane

Renault čoraz intenzívnejšie pracuje na reinkarnácii slávnej francúzskej značky Alpine. Po premiére konceptu Alpine Celebration na Le Mans vyplávali na povrch ďalšie informácie. Tentoraz o pohonnej jednotke.

09.07.2015 16:00
debata
Nové ľahké kupé bude mať motor umiestnený pred... Foto: Alpine
Renault Alpine Celebration Concept - 2015 Nové ľahké kupé bude mať motor umiestnený pred zadnou nápravou. Z objemu 1,8 litra má dávať od 250 do 300 koní.

Nové ľahké kupé Alpine, ktoré by rado konkurovalo napríklad Alfe Romeo 4C, Audi TT alebo Porsche Caymanu, sa svetu ukáže najskôr v priebehu budúceho roka. Materský Renault však nenecháva nič na poslednú chvíľu a priaznivcov značky masíruje priebežnými informáciami. Podobu reinkarnovaného modelu, ktorý má nadviazať na tradíciu ikonickej Berlinette A110 zo sedemdesiatych rokov, naznačil konceptom Alpine Celebration, ktorý zažiaril na tohtoročnej 24-hodinovke v Le Mans. To bolo však zatiaľ všetko, teda okrem istoty, že novinka dostane športovú koncepciu s motorom uprostred a poháňanou zadnou nápravou.

O aký agregát pôjde, ostávalo zatiaľ tajomstvom. V médiách sa objavili špekulácie, že to bude 4-valec s objemom 1,6 alebo 2,0 litra, s výkonom 250 koní. Dnes je však už isté, že pravda bude uprostred. Alpine dostane novo vyvinutý agregát 1,8 TCe, teda preplňovanú priamovstrekovú jednaosmičku, ktorá vznikne z menšieho motora 1,6 TCe, ktorý už dnes pracuje v Cliu R.S. Podľa verzie ponúkne výkon 250, 275 alebo 300 koní, pričom najvýkonnejšia modifikácia bude pod kapotou ostrej verzie R.S. Tá dostane upravenú hlavu valcov, výkonnejšie chladenie a pravdepodobne aj aerodynamický paket či výkonnejší brzdový systém.

Podľa doterajších informácií bude motor spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Tá však prejde revíziou, keďže súčasná verzia dokáže prenášať maximálne 260 Nm krútiaceho momentu. Pri Alpine to má byť, pochopiteľne, viac. O manuáli zatiaľ nepadlo ani slovo, takže je možné, že s ním Renault vôbec neráta. Dynamické parametre sú zahalené tajomstvom, no prevádzková hmotnosť, ktorá by nemala prevýšiť 1 100 kg, urobí z Alpine aj s týmto maloobjemovým 4-valcom určite poriadne žihadlo. Nový agregát by však nemal ostať len výsadou tohto stroja. Počítať s ním môžeme aj v ďalších koncernových modeloch, napríklad novom Mégane R.S., prípadne v Nissane Pulsar Nismo.

Renault Alpine Celebration Concept - 2015
Renault Alpine Celebration Concept - 2015
+9Renault Alpine Celebration Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Alpine
Články podľa značiek