Nemeckú spoločnosť ZF Friedrichshafen poznáme najmä vďaka prevodovkám. Jej 8– a dokonca 9-stupňové automaty používa množstvo prémiových výrobcov. Lenže ZF to nie sú zďaleka len prevodovky. Je tiež veľkým dodávateľom podvozkových komponentov, spojok či riadení. A to už nemá ďaleko k vývoju vlastného auta. A presne to vo Friedrichschafene urobili. Postavili vlastnú ideu mestského vozidla blízkej budúcnosti. Koncept s názvom Smart Urban Vehicle síce nevyrazí dych svojím dizajnom, no po technickej stránke prináša množstvo prekvapujúcich inovácií.
Ide o kompaktný elektromobil poháňaný dvojicou elektromotorov na zadnej náprave. Každý z nich má výkon 40 kW. Oveľa zaujímavejšia je však predná náprava. Tá totiž dokáže vychyľovať kolesá v neuveriteľnom uhle 75 stupňov. To znamená polomer zatáčania menší než sedem metrov, čo je asi polovica bežnej hodnoty. Smart Urban Vehicle sa tak dokáže bez cúvania otočiť na bežnej ceste. A o to ľahšie, že dva zadné elektromotory sú vybavené systémom vektorovania hnacej sily pre pravé a ľavé koleso.
Problémom nie je ani parkovanie. Funkčný prototyp je osadený parkovacím pilotom, ktorý zvláda priečne aj pozdĺžne manévre. A to dokonca bez vodiča, ktorý môže celú procedúru ovládať prostredníctvom aplikácie v smartfóne. Vystúpi teda ešte pred samotným parkovaním a, naopak, pri odchode z garáže si auto privolá. Smart Urban Vehicle môže preto parkovať aj vo veľmi stiesnených priestoroch bez toho, aby mal vodič problém s nastupovaním alebo vystupovaním. O orientáciu sa stará dvanásť ultrazvukových a dva infračervené senzory.
Ďalšou vychytávkou konceptu je takzvaný ZF PreVision Cloud Assist. Zariadenie, ktoré zhromažďuje a ukladá dáta o jazde do centrálneho servera, využíva tieto poznatky vždy, keď ide vodič tou istou trasou. Systém tak dokáže určiť napríklad optimálnu rýchlosť pri prejazde už známou zákrutou a tiež upravovať v predstihu rýchlosť na základe znalosti rýchlostných limitov. To šetrí nielen energiu, ale najmä zvyšuje bezpečnosť. Činnosť systému sa zobrazuje na displeji multifunkčného volantu.
Aký dojazd má Smart Urban Vehicle, spoločnosť ZF nespresnila. Vieme len to, že batérie sú z dôvodu optimálneho rozloženia hmotnosti situované v troch boxoch pri prednej aj zadnej náprave. Maximálna rýchlosť 150 km/h je na mestský elektromobil až-až. O osude konceptu však ZF nič neprezradila. Ak sa nehodlá stať výrobcom automobilov, v každom prípade ponúkne nové technológie tým súčasným.