Nové Audi A8 má premiéru naplánovanú na rok 2017. Dovtedy musia v Ingolstadte zvládnuť technológiu autonómneho riadenia. Práve pripravovaná vlajková loď sa má totiž stať prvým sériovým autom vybaveným autopilotom. Aj preto celý projekt mierne mešká. Jednoducho, bez tohto systému ju nechcú pustiť do výroby. Jazdiť má bez pomoci vodiča, a to do rýchlosti 65 km/h a tiež zvládať napríklad parkovacie manévre. Audi preto testuje novú technológiu, kde sa len dá. K dispozícii má celkom tri autonómne prototypy, všetky na báze Audi A7.
Prvý z nich s prezývkou Jack sa už preslávil napríklad úspešnou 900 km dlhou jazdou zo Silicon Valley do Las Vegas bez zásahu vodiča, ale aj náročným stúpaním na preslávenej trati Pikes Peak. Vlani zas Jack „prefrčal“ rýchlosťou 240 km/h cez nemecký okruh Hockenheimring a v súčasnosti jazdí už aj v Európe, kde ho testujú na nemeckých diaľniciach a verejných komunikáciách. Kým však základom Jacku je bežné Audi A7 Sportback, jeho dvaja súrodenci majú o čosi horúcejšiu krv. Vychádzajú totiž z ostrej verzie RS7.
Aj preto sú ich domovom najmä okruhy, kde Audi zisťuje hraničné možnosti technológie, ďaleko za plánovanými ambíciami pre sériovú výrobu. A zdá sa, že sa mu darí. Po testoch prototypu Bobby nasadil na trať aj odľahčenú verziu s prezývkou Robby, ktorá zhodila na váhe až 400 kg. A v tejto úprave dokáže skutočné divy. Kalifornský okruh Sonoma Raceway zvládol prototyp RS7 Piloted Driving v režime autonómneho riadenia za dve minúty a jednu sekundu.
„Dosiahli sme časy, ktoré boli lepšie v porovnaní s tými, keď autá šoférovali športoví jazdci,“ povedal na konto Robbyho Thomas Muller, šéf Audi pre riadenie, brzdy a asistenčné systémy. Podľa neho sa RS7 Sportback dostalo až na hranicu svojich fyzikálnych schopností a naplno využilo nižšiu hmotnosť či výkon 412 kW, ktorý pochádza zo 4-litrového 8-valca. Výsledky využije Audi pri sériovej verzii A8. Problémom však môže byť legislatíva, ktorá za vývojom autonómnych áut stále zaostáva.