
Passat GTE nie je v podstate novinkou. Predstavil sa už vlani, lenže jeho výrobu spúšťa Volkswagen až dnes, teda približne rok po premiére základných verzií Passatu. K prvým zákazníkom sa dostane na jeseň. Spoznáte ho vďaka modrým akcentom, ktoré našli miesto v exteriéri, napríklad na prednej maske, ale aj v interiéri, kde je modrým stehom prešívaný volant a pozmenená grafika prístrojov. To najdôležitejšie však skrýva pod kapotou.

Poháňa ho benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 115 kW, ktorému asistuje 85-kilowattový elektromotor. Spoločný výstupný výkon sústavy je naladený na 160 kW. Volkswagen konečne spresnil dynamické parametre a tie sú lepšie, ako pôvodne sľuboval. Takže Passat GTE so 7-stupňovou prevodovkou DSG zvládne šprint na stovku za 7,4 a verzia Variant na 7,6 sekundy. Maximálna rýchlosť 225 km/h je pre obe modifikácie rovnaká. A potom tu máme spotrebu z ríše snov. Automobilka udáva, že GTE si vystačí s 1,6, respektíve 1,7 litrami benzínu na 100 km.

Samozrejme, dôvodom je, že Passat GTE si so sebou vozí zásobu li-ion akumulátorov s kapacitou 9,9 kWh, ktoré sú umiestnené pred zadnou nápravou. Za ideálnych podmienok by tak mal zvládnuť 50 km v čisto elektrickom režime a to do rýchlosti maximálne 130 km/h. Spotreba energie je 12,2 až 12,9 kWh na 100 km. Dobitie batérií má trvať zo štandardnej zásuvky štyri hodiny a 15 minút, s rýchlonabíjačkou sa čas skráti na 2,5 hodiny. Ceny zatiaľ oznámené neboli, no vzhľadom na drahé akumulátory pôjde nepochybne o najdrahší variant Passatu.