VW Passat GTE ide do výroby. Spotrebuje len 1,6 litra benzínu

Po Passate, Passate Variant a Passate Alltrack, prichádza do výroby aj plug-in hybridná verzia GTE. Pod kapotou má spolu 160 kW. Vďaka batériám by si však mala vystačiť s rozprávkovo nízkou spotrebou 1,6 litra benzínu na 100 km.

20.07.2015 06:00
debata (7)
Passat GTE je vyzbrojený benzínovým aj... Foto: Volkswagen
VW Passat GTE - 2015 Passat GTE je vyzbrojený benzínovým aj elektrickým motorom. Spoločný výkon sústavy je 160 kW.

Passat GTE nie je v podstate novinkou. Predstavil sa už vlani, lenže jeho výrobu spúšťa Volkswagen až dnes, teda približne rok po premiére základných verzií Passatu. K prvým zákazníkom sa dostane na jeseň. Spoznáte ho vďaka modrým akcentom, ktoré našli miesto v exteriéri, napríklad na prednej maske, ale aj v interiéri, kde je modrým stehom prešívaný volant a pozmenená grafika prístrojov. To najdôležitejšie však skrýva pod kapotou.

V čisto elektrickom režime E-Mode prejde... Foto: Volkswagen
VW Passat GTE - 2015 V čisto elektrickom režime E-Mode prejde maximálne 50 km. Umožňuje to zásoba li-ion akumulátorov s kapacitou 9,9 kWh.

Poháňa ho benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 115 kW, ktorému asistuje 85-kilowattový elektromotor. Spoločný výstupný výkon sústavy je naladený na 160 kW. Volkswagen konečne spresnil dynamické parametre a tie sú lepšie, ako pôvodne sľuboval. Takže Passat GTE so 7-stupňovou prevodovkou DSG zvládne šprint na stovku za 7,4 a verzia Variant na 7,6 sekundy. Maximálna rýchlosť 225 km/h je pre obe modifikácie rovnaká. A potom tu máme spotrebu z ríše snov. Automobilka udáva, že GTE si vystačí s 1,6, respektíve 1,7 litrami benzínu na 100 km.

V interiéri nájdeme pozmenenú grafiku prístrojov. Foto: Volkswagen
VW Passat GTE - 2015 V interiéri nájdeme pozmenenú grafiku prístrojov.

Samozrejme, dôvodom je, že Passat GTE si so sebou vozí zásobu li-ion akumulátorov s kapacitou 9,9 kWh, ktoré sú umiestnené pred zadnou nápravou. Za ideálnych podmienok by tak mal zvládnuť 50 km v čisto elektrickom režime a to do rýchlosti maximálne 130 km/h. Spotreba energie je 12,2 až 12,9 kWh na 100 km. Dobitie batérií má trvať zo štandardnej zásuvky štyri hodiny a 15 minút, s rýchlonabíjačkou sa čas skráti na 2,5 hodiny. Ceny zatiaľ oznámené neboli, no vzhľadom na drahé akumulátory pôjde nepochybne o najdrahší variant Passatu.

VW Passat GTE - 2015
VW Passat GTE - 2015
+21VW Passat GTE - 2015

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #plug-in hybrid #VW Passat #VW passat GTE
Články podľa značiek