Volvo a Polestar spolupracujú už od roku 1996. A to k vzájomnému prospechu. Z Polestaru sa stal nielen rešpektovaný tuner závodných špeciálov Volva, ale aj úpravca najvýkonnejších sériových verzií. Z tých posledných spomeňme Volvo S60 Polestar a V60 Polestar, po ktorých sa len ta zaprášilo. Od tohto úspechu už nebolo ďaleko k scenáru, ktorý sa pred rokmi odohral v prípade Mercedesu-Benz a AMG. Jednoducho, malý tuner robil svoju prácu tak dobre, že o oň prejavil záujem sám veľký „Goliáš“.
Volvo oznámilo, že je odteraz stopercentným vlastníkom spoločnosti Polestar. Cieľom je vybudovať čosi ako švédske AMG. Ešte tento rok chce Volvo predať 750 kusov ostrých modelov S60 a V60, no v budúcnosti by sa malo toto číslo zvýšiť až na 1 500 exemplárov. To si samozrejme vyžiada aj rozšírenie ponuky. Pracuje preto už aj na XC90 Polestar, ktoré by sa mohlo postaviť proti BMW X5 M či Mercedesu GLE v úprave AMG. Otázne je použitie motorov. Súčasné modely Polestar totiž používajú staršie 6-valce, no Volvo prechádza masívne na 4-valce Drive-E.
V tejto súvislosti je zaujímavá informácia, že Polestar by sa mal podieľať aj na vývoji hybridných modelov, takže je možné, že čo stratia modely s prívlastkom Polestar na počte valcov, doženú elektromotormi. Napokon aj dnes je najvýkonnejšou verziou mimoriadne úspešného Volva XC90 práve plug-in hybrid T8, ktorý kombinuje elektromotory s dvakrát preplňovaným dvojlitrovým 4-valcom.