
Renault Zoe patrí k relatívne úspešným elektromobilom, i keď na Nissan Leaf sa v rámci francúzsko-japonskej aliancie zďaleka nechytá. Z 250 000 predaných elektromobilov, ktoré zišli z liniek oboch partnerov od roku 2010, pripadá na japonský model až 180 000 kusov. Aj preto sa Renault snaží podporiť predaj sympatického hatchbacku Zoe predĺžením dojazdu, ktorý je kritickým miestom absolútnej väčšiny elektrických áut.
Poslúži na to nový elektromotor, ktorý vyvinul priamo Renault s Nissanom. Motor s kódovým označením R240 nahradí súčasnú pohonnú jednotku (Q210) dodávanú nemeckým Continentalom, ktorá schádza z výrobných liniek v Španielsku. Autorský elektromotor si bude Renault vyrábať sám v domácom závode v Cléone, kde sa doteraz špecializovali najmä na naftové agregáty a prevodovky. Po investícii vo výške 300 miliónov eur by tu malo ročne vznikať až 50 000 elektromotorov.

Nový elektromotor má výkon 65 kW a krútiaci moment 250 Nm. Kým výkon sa nezmenil, krútiaci moment vzrástol o 30 Nm. Spolu s vyššou účinnosťou a optimalizovanými li-ion akumulátormi s kapacitou 22 kWh deklaruje Renault predĺženie dojazdu Zoe zo súčasných 210 na 240 km. Aspoň teoretických, pretože reálny dojazd elektromobilov je podstatne nižší. Rýchlejšie by malo byť aj dobíjanie akumulátorov. To trvá z bežnej elektrickej zásuvky deväť hodín, čo je o hodinu menej ako predtým.
Vzhľadom na výrobu motora vlastnými kapacitami by mohlo dôjsť aj k zníženiu produkčných nákladov, a teda aj ceny, ktorou elektromobily nedokážu bez vládnych dotácií konkurovať autám s konvenčným pohonom.