Infiniti Q30: Prvý kompakt značky má základ v Mercedese triedy A

Na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstaví Infiniti svoj prvý hatchback. Vyvíjaný bol v Európe a pre Európu. Prilákať má nových zákazníkov z radov Mercedesu-Benz triedy A, BMW 1 či Audi A3.

23.07.2015 06:00
Infiniti Q30 - 2016 Foto:
S modelom Q30 vstúpi luxusná odnož Nissanu do neprebádaných vôd. Je to totiž jej prvý hatchback. Veľký risk to však určite nebude. Využíva totiž osvedčenú platformu úspešného Mercedesu-Benz.
debata

Luxusná odnož Nissanu sa už nemieni prizerať úspechu kompaktných modelov prémiových značiek. Rast predajov BMW, Audi či Mercedesu-Benz v posledných rokoch súvisí totiž práve s ich expanziou v nižšej strednej triede. Čoskoro preto predstaví svoje želiezko v ohni aj Infiniti. Tento zámer napokon deklarovalo už takmer pred dvoma rokmi konceptom Q30. A presne toto označenie ponesie aj sériový model, ktorý má premiéru naplánovanú na jesenný frankfurtský autosalón. Ten je už o pár týždňov, a tak je na svete prvá oficiálna snímka exteriéru.

Vyzerá to tak, že koncept Q30 nebol len voľnou inšpiráciou, ale prakticky prototypom sériového auta. Novinka si totiž zachovala všetky jeho črty vrátane zvláštne tvarovaného zadného stĺpika. Výsledkom je originálny prémiový hatchback, ktorý sa bude uchádzať o priazeň tam, kde dnes kraľuje BMW radu 1, Audi A3, Volvo V40 či Mercedes-Benz triedy A. Práve s posledným z menovaných má však Q30 veľa spoločného. Základom je totiž platforma MFA s priečnou zástavbou motorov a predným náhonom, dobre známa z kompaktných modelov Mercedesu – od triedy A cez B až po sedan CLA či crossover GLA.

Spolupráca Infiniti so Stuttgartom tak naberá po dodávkach nemeckých dieselov pre japonské autá nové rozmery. Z tohto dôvodu možno už dnes odhadovať aj približné proporcie nového hatchbacku. Podobne ako trieda A by malo byť Q30 dlhé približne 4,3 metra a jeho rázvor by nemal presiahnuť hranicu 2 700 mm. S najmenším Mercedesom ho bude spájať aj technika. Napríklad dieselový 4-valec s objemom 2,1 litra s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 350 Nm, ktorý poznáme v stuttgartskej nomenklatúre ako 220 d. Spolu s ním sa objaví aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7G-DCT. Viac sa dozvieme až vo Frankfurte.

„Q30 prináša výrazný dizajn, jazdnú dynamiku a individualitu, ktorú naši zákazníci očakávajú. S prvým vstupom do segmentu kompaktov pokračujeme v modelovej ofenzíve značky," povedal na konto Q30 prezident Infiniti Roland Krueger. Nie je tajomstvom, že z Q30 má neskôr vzniknúť aj crossover QX30, blízky príbuzný Mercedesu-Benz GLA, ktorý sa v podobe konceptu ukázal na jar v Ženeve. Obe vozidlá budú schádzať z výrobných liniek britského závodu v Sunderlande, do ktorého modernizácie Nissan „nalial“ 250 miliónov eur. Už dnes je rodiskom modelov Note, Juke, Qashqai a elektromobilu Leaf.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Infiniti #Infiniti Q30
Články podľa značiek