Pre európskych zákazníkov je Toyota Fortuner zatiaľ neznámym pojmom, aj jej najnovšia generácia má totiž zatiaľ namierené len na austrálske trhy, kde je za desať rokov svojho pôsobenia dobre známym a zabehnutým SUV. Technicky je spriaznená s pick-upom Hilux, po ktorom zdedila základnú technickú koncepciu a odolnosť v teréne. Na rozdiel od Hiluxu je však Fortuner určený pre pasažierov a svojimi menšími rozmermi, vrátane rázvoru 2745 mm (Hilux má rázvor náprav 3085 mm) dáva prednosť obratnosti v ťažšom teréne. Nemyslite si však, že ide o drobca, jeho dĺžka je takmer 4,8 m a šírka a výška karosérie dosahujú takmer 1,9 m. Spomínaný pick-up a Fortuner sa líšia aj vzhľadom prednej časti, vizuálne tak ide o úplne odlišné modely.

S rámom a uzávierkami
Fortuner sa vďaka svojej koncepcii nezľakne ani ťažkého terénu. Jeho sedemmiestna karoséria „leží“ na mohutnom ráme, takže sa v náročnom teréne príliš nekrúti a nenamáha skelet auta na ohyb, o trakciu sa stará štandardná uzávierka zadného diferenciálu (auto má prioritne hnané zadné kolesá s pripájateľným pohonom prednej nápravy) a elektronické systémy zabezpečujúce nielen lepšiu trakciu na rôznych druhoch povrchov, ale aj stabilitu pri prejazdoch veľkých terénnych vĺn. O patričnú odolnosť podvozku sa stará bohato dimenzované predné lichobežníkové zavesenie a zadná päťprvková náprava. Výrobca tvrdí, že dané riešenie zároveň zabezpečuje aj dostatočnú krížiteľnosť náprav.

Ostáva verný nafte

Na pohon nového SUV používa Toyota výhradne veľký naftový štvorvalec s objemom 2,8 l, ktorý zo seba, vďaka prepĺňaniu, dokáže vydolovať max. výkon 130 kW/177 k (pri 3400 otáčkach). V prípade tohto auta však nejde ani tak o hodnoty výkonu, ako o maximálny krútiaci moment. Ten sa líši podľa použitej prevodovky, kým totiž spojka šesťstupňovej manuálnej prevodovky prenesie na všetky štyri kolesá krútiaci moment 420 Nm, hydrodynamický menič šesťstupňového automatu zvládne dokonca ešte o celých 30 Nm viac (v rozsahu 1600–2400 otáčok). Podľa konštruktérov auta bol motor upravený tak, aby aj v tropickom počasí zvládol prevádzku pod dlhodobou záťažou.
Novinka sa má na vybraných svetových trhoch objaviť v priebehu októbra 2015.