BMW X1: Mníchov zverejnil kompletné technické údaje

Je dostatočne imidžové, odvezie celú rodinu, nebojí sa ani poľných ciest a jazdí takmer za štyri litre. Nové BMW X1 však nechce zaujať len nízkou spotrebou.

28.07.2015 13:14
BMW X1 Foto:
BMW X1 prichádza s väčšou kabínou, novou karosériou aj technikou a nižšími spotrebami. Za všetkým je nová platforma s inak uloženými motormi.
debata

Nové BMW X1 prichádza s radikálne zmeneným prístupom v konštrukcii, novinka tak nie je žiadnym faceliftom, ale kompletne prepracovaným autom s pozmenenými proporciami, novou kabínou a novou generáciou motorov. Kým totiž predchodca používal podvozok aj techniku BMW radu 3 (pozdĺžne uložený motor, pohon zadných alebo všetkých kolies), nová generácia X1 sa spolieha na plaftofmu s označením UKL2 uprednostňujúcu pohon predných kolies (k dispozícii sú samozrejme opäť aj verzie s pohonom všetkých kolies).

BMW X1 už nevyužíva techniku radu 3, vsadilo na... Foto: BMW
BMW X1 BMW X1 už nevyužíva techniku radu 3, vsadilo na úplne iný prístup s novou platformou.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu X1 je novinka dokonca o čosi kratšia (- 15 mm), výrazne však nabrala na šírke (+ 23 mm) a celkovej výške (+ 53 mm). Vďaka tomu sa podarilo konštruktérom vytvoriť v kabíne výrazne viac miesta pre posádku a ich batožinu. Veď len základný objem kufra narástol z pôvodných 420 až na 505 l a po zložení zadného deleného sedadla je teraz k dispozícii až o 200 l miesta viac. Treba za tým vidieť aj použitie novej podvozkovej platformy a celkovú zmenu koncepcie s pohonom predných kolies. Priečne uložený motor umožnil predĺžiť kabínu, minimálny úbytok celkovej dĺžky auta tak nebráni v tom, aby ponúklo viac miesta vo vnútri. Spolu s tým sa v aute objavujú aj kvalitnejšie materiály a údajne aj ich prvotriedna kvalita spracovania.

BMW X1 (2015) – rozmery
Dĺžka (mm) 4439
Šírka (mm) 1821
Výška (mm) 1598
Rázvor (mm) 2670
Objem kufra (l) 505–1550
Napriek menšej dĺžke má byť v interiéri viac... Foto: BMW
BMW X1 Napriek menšej dĺžke má byť v interiéri viac miesta. A väčší bude aj kufor.

Na pohon budú od začiatku predaja k dispozícii len dvojlitrové štvorvalce. Benzínovú ponuku zastúpia verzie sDrive20i, xDrive20i (141 kW/192 k) a xDrive25i (170 kW/231 k) s prepĺňaním a priamym vstrekovaním benzínu. Naftovú paletu tvoria verzie sDrive18d (110 kW/150 k), xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k), neskôr sa však pod kapotou tohto modelu objavia aj nové trojvalcové motory s objemom 1,5 l z vlastnej stajne. Ich technické paramatre zatiaľ automobilka nezverejnila.

Na jednotlivé trhy sa nové BMW X1 dostane koncom roka 2015.

O stabilitu a komfort sa starajú aj adaptívne... Foto: BMW
BMW X1 O stabilitu a komfort sa starajú aj adaptívne tlmiče.
Technické údaje – benzínové motory
Verzia sDrive20i xDrive20i xDrive25i
Zdvihový objem (cm3) 1998 1998 1998
Valce/ventily 4/4 4/4 4/4
Prevodovka 8A 8A 8A
Max. výkon (kW) 141 141 170
Pri ot/min 5000–6000
Krút. moment (Nm) 280 280 350
Pri ot/min 1250–4600 1250–4600 1250–4500
Max. rýchlosť (km/h) 225 223 235
0–100 km/h (s) 7,7 7,4 6,5
Komb. spotreba (l/100 km) 5,9 6,3 6,4
Technické údaje – naftové motory
Verzia sDrive18d xDrive20d xDrive25d
Zdvihový objem (cm3) 1995 1995 1995
Valce/ventily 4/4 4/4 4/4
Prevodovka 6M (8A) 8A 8A
Max. výkon (kW) 110 140 170
Pri ot/min 4000
Krút. moment (Nm) 330 400 450
Pri ot/min 1750–2500 1750–2500 1500–3000
Max. rýchlosť (km/h) 205 219 235
0–100 km/h (s) 9,2 7,6 6,6
Komb. spotreba (l/100 km) 4,1 (4,3) 4,9 5,0
BMW X1
BMW X1
+18BMW X1

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #BMW #BMW X1
Články podľa značiek