Nové BMW X1 prichádza s radikálne zmeneným prístupom v konštrukcii, novinka tak nie je žiadnym faceliftom, ale kompletne prepracovaným autom s pozmenenými proporciami, novou kabínou a novou generáciou motorov. Kým totiž predchodca používal podvozok aj techniku BMW radu 3 (pozdĺžne uložený motor, pohon zadných alebo všetkých kolies), nová generácia X1 sa spolieha na plaftofmu s označením UKL2 uprednostňujúcu pohon predných kolies (k dispozícii sú samozrejme opäť aj verzie s pohonom všetkých kolies).
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu X1 je novinka dokonca o čosi kratšia (- 15 mm), výrazne však nabrala na šírke (+ 23 mm) a celkovej výške (+ 53 mm). Vďaka tomu sa podarilo konštruktérom vytvoriť v kabíne výrazne viac miesta pre posádku a ich batožinu. Veď len základný objem kufra narástol z pôvodných 420 až na 505 l a po zložení zadného deleného sedadla je teraz k dispozícii až o 200 l miesta viac. Treba za tým vidieť aj použitie novej podvozkovej platformy a celkovú zmenu koncepcie s pohonom predných kolies. Priečne uložený motor umožnil predĺžiť kabínu, minimálny úbytok celkovej dĺžky auta tak nebráni v tom, aby ponúklo viac miesta vo vnútri. Spolu s tým sa v aute objavujú aj kvalitnejšie materiály a údajne aj ich prvotriedna kvalita spracovania.
BMW X1 (2015) – rozmery | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4439 |
Šírka (mm) | 1821 |
Výška (mm) | 1598 |
Rázvor (mm) | 2670 |
Objem kufra (l) | 505–1550 |
Na pohon budú od začiatku predaja k dispozícii len dvojlitrové štvorvalce. Benzínovú ponuku zastúpia verzie sDrive20i, xDrive20i (141 kW/192 k) a xDrive25i (170 kW/231 k) s prepĺňaním a priamym vstrekovaním benzínu. Naftovú paletu tvoria verzie sDrive18d (110 kW/150 k), xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k), neskôr sa však pod kapotou tohto modelu objavia aj nové trojvalcové motory s objemom 1,5 l z vlastnej stajne. Ich technické paramatre zatiaľ automobilka nezverejnila.
Na jednotlivé trhy sa nové BMW X1 dostane koncom roka 2015.
Technické údaje – benzínové motory | |||
---|---|---|---|
Verzia | sDrive20i | xDrive20i | xDrive25i |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 | 1998 | 1998 |
Valce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Prevodovka | 8A | 8A | 8A |
Max. výkon (kW) | 141 | 141 | 170 |
Pri ot/min | 5000–6000 | ||
Krút. moment (Nm) | 280 | 280 | 350 |
Pri ot/min | 1250–4600 | 1250–4600 | 1250–4500 |
Max. rýchlosť (km/h) | 225 | 223 | 235 |
0–100 km/h (s) | 7,7 | 7,4 | 6,5 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 5,9 | 6,3 | 6,4 |
Technické údaje – naftové motory | |||
Verzia | sDrive18d | xDrive20d | xDrive25d |
Zdvihový objem (cm3) | 1995 | 1995 | 1995 |
Valce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Prevodovka | 6M (8A) | 8A | 8A |
Max. výkon (kW) | 110 | 140 | 170 |
Pri ot/min | 4000 | ||
Krút. moment (Nm) | 330 | 400 | 450 |
Pri ot/min | 1750–2500 | 1750–2500 | 1500–3000 |
Max. rýchlosť (km/h) | 205 | 219 | 235 |
0–100 km/h (s) | 9,2 | 7,6 | 6,6 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 4,1 (4,3) | 4,9 | 5,0 |