Ferrari 488 Spider: GTB prišlo o strechu. Stovku dá za 3 sekundy

Pol roka po premiére kupé 488 GTB prichádza na rad otvorená verzia Spider. Hliníkovú strechu zloží za 14 sekúnd a pýši sa titulom najsilnejšieho roadstera z Maranella.

03.08.2015 06:00
debata
Nový maranellský Spider má napriek absentujúcej... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Spider - 2016 Nový maranellský Spider má napriek absentujúcej streche rovnakú tuhosť karosérie ako kupé 488 GTB. Stálo ho to však 50 kg hmotnosti navyše.

V Maranelle si dali na novom Spideri naozaj záležať. Napriek tomu, že nemôže počítať s pevnými strešnými oblúkmi, podarilo sa konštruktérom zachovať rovnakú torznú tuhosť karosérie. Môže za to sofistikovaná konštrukcia skeletu a šasi, využívajúca až jedenásť rôznych zliatin hliníka, ale aj vzácne kovy, ako napríklad horčík. Na pevnosti sa však tiež podieľajú dodatočné výstuhy, takže suchá hmotnosť Spideru vzrástla oproti kupé GTB o 50 kg na konečných 1 420. Naopak, streche sa podarilo pár kilogramov zhodiť. Tak ako pri predchádzajúcom modeli 458 Spider je vyrobená z hliníka.

Sklápateľná strecha je vyrobená z hliníka.... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Spider - 2016 Sklápateľná strecha je vyrobená z hliníka. Ferrari tvrdí, že je ľahšia, ako keby sa použilo plátno. Zloží sa za 14 sekúnd.

Ferrari tvrdí, že je ľahšia, ako keby použilo plátno. Dokladuje to porovnaním so starším Ferrari F430 Spider s plátennou strechou, kde došlo k úspore hmotnosti až 25 kíl. Pritom trvá otvorenie či uzavretie kabíny len 14 sekúnd. Novinkou je elektricky ovládaný sklenený deflektor, nastaviteľný v troch polohách. Tvorí ho vlastne zadné okno, podobne ako pri BMW radu 6 Cabrio, takže ho môžte zasunúť aj pri vysunutej streche a do interiéru vpustiť lahodný zvuk vzadu uloženého motora. Pri zloženej streche sa zas stará o skrotenie turbulencií. Napokon aerodynamika hrala jednu z kľúčových úloh vývoja.

Turbulencie vzduchu v kabíne obmedzuje výsuvný... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Spider - 2016 Turbulencie vzduchu v kabíne obmedzuje výsuvný sklenený deflektor nastaviteľný v troch polohách.

V Maranelle sa snažili dosiahnuť nízky odpor vzduchu a dostatočný prítlak. Preto je nový Spider vybavený aktívnym predným spojlerom a mohutným difúzorom. Nechýba ani zadné krídlo. Prepracované boli aj sacie otvory, privádzajúce blahodarný kyslík k najsilnejšiemu motoru, aký sa kedy objavil pod kapotou talianskych spiderov. Pochádza, pochopiteľne, z kupé GTB. Centrálne uložený vidlicový 8-valec s objemom 3,9 litra je vybavený dvojicou turbodúchadiel, vďaka ktorým dáva úžasných 492 kW a 760 Nm krútiaceho momentu. Na turbomotor je neuveriteľné, že maximum výkonu ponúka až pri 8 000 otáčkach, to je len o 1 000 nižšie než pri predchádzajúcom atmosférickom osemvalci modelu 458.

Interiér sa nelíši od kupé 488 GTB. Štartovacie... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Spider - 2016 Interiér sa nelíši od kupé 488 GTB. Štartovacie tlačidlo nájdete na volante, rovnako ako prepínač jazdných režimov.

O minimalizáciu turbodiery a hladký priebeh výkonových charakteristík sa stará systém Variable Torque Managent, ktorý dávkuje krútiaci moment nielen podľa otáčok, ale aj podľa zaradeného rýchlostného stupňa. Plných 760 Nm je tak generovaných až po zaradení siedmeho prevodového stupňa dvojspojkovej prevodovky. Na jednotke a dvojke je to maximálne 610. Potrebný komfort a minimalizáciu náklonov zabezpečujú magnetoreologické tlmiče. O prenos výkonu na asfalt sa stará elektronický diferenciál E-Diff a systém F1-Track, ktorý umožňuje až o 12 % rýchlejšie výjazdy zo zákrut než starší Spider 458. Akceleráciu z miesta má pod kontrolou Launch Control.

A má čo robiť. Nový Spider šprintuje totiž na stovku za tri sekundy a 200 km/h má na tachometri za 8,7 sekundy, čo je len o dve desatiny viac v porovnaní s ľahším a aerodynamickejším kupé. Maximálna rýchlosť je 325 km/h, takže v porovnaní s kupé je Spider „pomalší“ len o päť kilometrov za hodinu. Novinka sa predstaví verejnosti na októbrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Ceny ešte známe nie sú.

Ferrari 488 Spider - 2016
Ferrari 488 Spider - 2016
+4Ferrari 488 Spider - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari 488 GTB
Články podľa značiek