BMW zavedie v ostrom modeli M4 GTS ako prvá automobilka na svete technológiu vstrekovania vody do valcov. Tá má znížiť teplotu spaľovania a umožniť tak zvýšiť kompresný pomer. Výsledkom má byť zvýšenie výkonu z 317 na približne 370 kW pri súčasnom znížení spotreby. Ako ukazujú testy na prototype BMW 1 s trojvalcovým benzínovým motorom, počíta s touto revolučnou novinkou v blízkej budúcnosti aj pri bežnej produkcii.
Konkurencia zo Stuttgartu má však iný názor. Podľa šéfa vývoja Mercedesu-Benz, Thomasa Webera, sa značka s trojcípou hviezdou týmto smerom nevydá. Systém je podľa neho veľmi zložitý, drahý a jeho efekt nejasný. „Najväčším problémom je, odkiaľ vziať dostatočné množstvo vody. Zistili sme, že znížiť teplotu spaľovania síce vieme, ale nie je to optimálne z hľadiska zloženia emisií. Vstrekovanie vody teda nie je podľa nás dobrý spôsob, ako to urobiť.“
Weber zároveň zdôraznil, že podceňovať Mercedes-Benz v tomto smere nemá zmysel a že otázka vstrekovania vody do valcov je súčasťou takmer každej konferencie o pohonných jednotkách. Nemecká automobilka pritom do rozvoja zelených technológií investuje až 50 % všetkých prostriedkov určených do vývoja. Či sa v Stuttgarte mýlia, alebo nie, ukáže už blízka budúcnosť. Zatiaľ sa nezdá, že by v BMW urobili prešľap a ak má prísť vstrekovanie vody do série už o pár mesiacov, iste v Mníchove dobre vedia, či to má, alebo nemá zmysel.