Mercedes nechce vstrekovanie vody. Je to nerentabilné

BMW nedávno oznámilo, že pracuje na revolučnej technológii vstrekovania vody do valcov, ktorá má zázračne zvýšiť výkon a znížiť spotrebu. Zaviesť ju chce už budúci rok. Konkurencia zo Stuttgartu na to reagovala vyhlásením, že systém je drahý a jeho efekt nejasný.

02.08.2015 00:30
BMW - vstrekovanie vody do valcov Foto:
Vstrekovanie vody do valcov má umožniť zvýšenie kompresného pomeru a tým aj výkonu a účinnosti. Mercedes tvrdí, že je to drahé a zložité.
debata (2)

BMW zavedie v ostrom modeli M4 GTS ako prvá automobilka na svete technológiu vstrekovania vody do valcov. Tá má znížiť teplotu spaľovania a umožniť tak zvýšiť kompresný pomer. Výsledkom má byť zvýšenie výkonu z 317 na približne 370 kW pri súčasnom znížení spotreby. Ako ukazujú testy na prototype BMW 1 s trojvalcovým benzínovým motorom, počíta s touto revolučnou novinkou v blízkej budúcnosti aj pri bežnej produkcii.

Konkurencia zo Stuttgartu má však iný názor. Podľa šéfa vývoja Mercedesu-Benz, Thomasa Webera, sa značka s trojcípou hviezdou týmto smerom nevydá. Systém je podľa neho veľmi zložitý, drahý a jeho efekt nejasný. „Najväčším problémom je, odkiaľ vziať dostatočné množstvo vody. Zistili sme, že znížiť teplotu spaľovania síce vieme, ale nie je to optimálne z hľadiska zloženia emisií. Vstrekovanie vody teda nie je podľa nás dobrý spôsob, ako to urobiť.“

Weber zároveň zdôraznil, že podceňovať Mercedes-Benz v tomto smere nemá zmysel a že otázka vstrekovania vody do valcov je súčasťou takmer každej konferencie o pohonných jednotkách. Nemecká automobilka pritom do rozvoja zelených technológií investuje až 50 % všetkých prostriedkov určených do vývoja. Či sa v Stuttgarte mýlia, alebo nie, ukáže už blízka budúcnosť. Zatiaľ sa nezdá, že by v BMW urobili prešľap a ak má prísť vstrekovanie vody do série už o pár mesiacov, iste v Mníchove dobre vedia, či to má, alebo nemá zmysel.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz
Články podľa značiek