Mercedes C Coupé: Dvojdverové 'céčko' je väčšie ako sedan

Po sedane, kombi a ostrých verziách AMG prichádza na rad aj kupé verzia Mercedesu-Benz triedy C. Predstaví sa vo Frankfurte nad Mohanom. Prináša nielen nový dizajn, ale aj novú prednú nápravu či klimatizáciu spolupracujúcu s navigáciou.

19.08.2015 06:00
debata (7)
Nové stutgartské kupé vychádza z triedy C. V... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupé - 2016 Nové stutgartské kupé vychádza z triedy C. V porovnaní s ňou je však o 95 mm dlhšie a o 40 širšie.

Nový Mercedes-Benz C Coupé nie je len jednoduchým derivátom sedanu. Vidieť to na jeho dizajne a napokon aj na rozmeroch. V porovnaní so základnou verziou narástlo totiž kupé do dĺžky o 95 a do šírky o 40 mm. Rázvor náprav sa natiahol o ďalších 80 mm. A rozmerové prírastky sú zrejmé aj vtedy, ak nové kupé porovnáme s jeho predchodcom. Tu pribudlo na dĺžke šesť centimetrov. Úhľadné línie dvojdverovej karosérie so splývavou zadnou časťou sa tiež môžu pochváliť skvelým koeficientom odporu vzduchu cx 0,26.

Rázvor náprav sa natiahol až o 80 mm. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupé - 2016 Rázvor náprav sa natiahol až o 80 mm.

Napriek väčším rozmerom je nové kupé ľahšie a tuhšie. O redukciu hmotnosti sa stará rozsiahle nasadenie hliníka, napríklad v konštrukcii karosérie. Vyrobené sú z neho predné blatníky či kapota. Bezrámová konštrukcia okien dverí síce ostáva, no o potrebnú pevnosť sa starajú maskované stredové stĺpiky. Dizajn v mnohom pripomína triedu S Coupé, napokon inšpirovaný je ňou aj základný sedan. Vidieť to napríklad na pozdĺžnom bočnom prelise prechádzajúcom od predných blatníkov až k zadným svetlám či na tvare koncových svetiel.

Zadné svetlá a tvar kapoty s odtrhovou hranou... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupe - 2016 Zadné svetlá a tvar kapoty s odtrhovou hranou sa odvolávajú na väčšie S Coupé.

Športový charakter umocňujú spätné zrkadlá na nožičkách. Ešte viac emócií ponúkne verzia s balíkom AMG Line, ktorá obsahuje agresívnejší predný nárazník, diamantovú masku, rozšírené prahy a špecifické 18-palcové disky kolies. Chýbať nebude ani úvodná séria Edition 1. Interiér vychádza zo sedanu triedy C, na predných sedadlách však ponúka posádke viac priestoru v šírke ramien a lakťov. Väčšej šírke je prispôsobený aj dizajn palubnej dosky. Špecifické sú tiež výplne dverí či sedadlá. Komfort zvyšujú podávače bezpečnostných pá­sov.

Verzia AMG Line dostane diamantovú prednú... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupé - 2016 Verzia AMG Line dostane diamantovú prednú masku, agresívnejšie nárazníky, rozšírené prahy a špecifické 18-palcové disky kolies.

Verzia AMG Line sa môže pochváliť splošteným športovým volantom, čiernym koženým čalúnením Artico, hliníkovými pedálmi či chrómovými dekoráciami. Edition 1 sa od ostatných odlíši hnedým čalúnením s tyrkysovým prešívaním. Medzi bezpečnostnými prvkami nebude chýbať asistent pre jazdu v kolónach so sledovaním vozidla vpredu, autonómne brzdy pracujúce až do rýchlosti 200 km/h či aktívne udržiavanie v jazdnom prúde. Vychytávkou je klimatizácia spolupracujúca s navigáciou, ktorá aktivuje vnútornú cirkuláciu vzduchu pri vjazde do tunela.

Palubná doska je o čosi širšia ako v sedane.... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupe - 2016 Palubná doska je o čosi širšia ako v sedane. Špecifický je aj dizajn výplní dverí a sedadlá.

Pod kapotou si C Coupé vyberá len to lepšie z ponuky triedy C. Zatiaľ však len 4-valce. Pochopiteľne, preplňované a s priamym vstrekovaním paliva. Základom je benzínová verzia C 180 (115 kW) s motorom objemu 1,6 litra. Tri ďalšie benzínové agregáty pre C 200 (135 kW), C 250 (155 kW) a C 300 (180 kW) majú objem dvoch litrov. Dva diesely s objemom 2,1 litra pre C 220d (125 kW) a bi-turbo C 250d (150 kW) sú štandardne vybavené katalytickou úpravou výfukových plynov CSR. Počítať môžeme so 7– a 9-stupňovými automatmi. Celkovo je nové kupé v porovnaní so svojím predchodcom o 20 % úspornejšie.

Predĺžený rázvor náprav príde vhod aj... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupe - 2016 Predĺžený rázvor náprav príde vhod aj cestujúcim na zadných sedadlách.

Zmenám sa nevyhol ani podvozok. C Coupé dostalo napríklad úplne novú prednú nápravu so 4-prvkovým zavesením a oddeleným pružením a tlmením. To má prispieť k agilnejším jazdným vlastnostiam. Zadná 5-prvková náprava má odlišnú charakteristiku. K stabilite prispieva aj väčší rozchod a nižšie ťažisko. Na výber budú štyri druhy podvozkov. Klasický doplnia dva športové, Sport a Agility Control, s redukovanou svetlou výškou o 15 mm. Vrchol predstavuje pneumatické odpruženie Airmatic, pracujúce v režimoch Comfort, Sport a Sport+.

Nové stuttgartské kupé absolvuje premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Zákazníci si naň však budú musieť počkať do decembra. Aj preto nie sú zatiaľ známe presné prevádzkové parametre. Na budúci rok sa očakáva príchod ostrej verzie C 63 AMG Coupé. Mala by sa však ukázať tiež už vo Frankfurte.

Mercedes-Benz C-Coupé - 2016
Mercedes-Benz C-Coupé - 2016
+22Mercedes-Benz C-Coupé - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 7 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Mercedes. Mercedes-Benz #autosalón Frankfurt 2015
Články podľa značiek