Úspech Kaliny Cross a Largusu Cross inšpirovali vedenie ruského AutoVazu k vývoju zvýšenej a oplastovanej verzie nového modelu Vesta. Ale netešte sa. Najprv sa musí dostať do predaja základný sedan. A ten dorazí po moskovskej premiére k prvým zákazníkom až v novembri. Potom je v pláne 5-dverový hatchback a až za ním kombi, ktoré sa stane základom Vesty Cross. O jej výrobe je však už rozhodnuté.

Vesta Cross dostane o pár milimetrov väčšiu svetlú výšku a plastovú ochranu podvozka. Počítať tiež môžeme so špecifickým dizajnom kolies či strešnými nosičmi. Inak bude ruský „Allroad“ technicky zhodný so sedanom. Aj preto sa pod prednou kapotou objaví výlučne benzínový atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra naladený na 64, 78 alebo 84 kilowattov. Spojený bude s manuálnymi prevodovkami. S pohonom oboch náprav v Togliatti neuvažujú. Túto výsadu dostane len crossover X-Ray.
Predstavu o dizajne Vesty Cross si môžme urobiť zatiaľ len z počítačových ilustrácií kolujúcich na ruských weboch. Ukázať by sa mohla najskôr na budúci rok v podobe konceptu. Príchod na trh sa totiž očakáva až v priebehu roka 2017. Či sa dostane aj do západnej Európy, je stále otázne. K vstupu na vyspelé trhy bude totiž Vesta potrebovať modernejšie motory Euro 6. Vzhľadom na spoluprácu s Renaultom by to však nemusel byť veľký problém. Napríklad vďaka preplňovanému agregátu 1,2 TCe.