Dvanástu generáciu Navary sme vám predstavili už pred viac ako rokom. Išlo však o verziu s pravostranným riadením a japonskou špecifikáciou. Tá európska prichádza na rad až teraz. Prekvapením je nielen nový agregát, ale aj úplne nová konštrukcia zadnej nápravy, ktorú dostane komfortnejšia verzia Double Cab. Pôvodne predpokladaný diesel s objemom 2,5 litra európska Navara nakoniec nepoužije. Pod jej kapotou sa objaví 4-valec Renault 2,3 dCi známy napríklad z úžitkového Masteru. Dodávať sa bude vo dvoch výkonových verziách. Slabšia ponúkne 118 a silnejšia s dvojicou turbodúchadiel 140 kilowattov.
Podľa Nissanu by mal byť nový motor až o 24 % efektívnejší, z čoho je možné vyvodiť výrazne nižšiu spotrebu paliva. Navyše budú motory kombinované buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo dokonca so 7-stupňovým automatom. Prevádzkové parametre však automobilka stále tají. Isté je, že výkon bude prenášaný buď na zadné, alebo permanentne na všetky štyri kolesá. To sa už blíži ku kategórii SUV či k módnym crossoverom. A presne o to Nissanu ide. Chce totiž zákazníkom ponúknuť nielen drsného pracanta, ale aj komfort podobný týmto triedam. Preto dostane luxusnejšia verzia Double Cab aj úplne novú zadnú nápravu.
Klasické listové perá zamení za tlmiče a vinuté pružiny kombinované s 5-prvkovým zavesením, ľahším až o 20 kg. To má Navare zabezpečiť lepšiu ovládateľnosť, vyššiu stabilitu a vyšší komfort. Pritom sa nevzdá ani svojich pracovných povinností. Korba je v porovnaní s minulosťou dlhšia o 67 mm (1 578 mm) a zvládne náklad s hmotnosťou vyššou ako jedna tona. Navara si tiež poradí s brzdeným prívesom do 3 500 kg. Verzia King Cab so skrátenou kabínou ostane verná listovým perám. Jej nákladný priestor bude dlhý až 1 778 mm. Aj v tomto prípade sľubuje Nissan lepšie jazdné vlastnosti a nižšiu hlučnosť.
Kabína preberá množstvo prvkov z civilných áut. Nájdeme tu dokonca volant z Qashqaia, multimediálne rozhranie s TFT displejom a kompatibilitou s externými zariadeniami, cúvaciu kameru či kompas. Počítať môžeme s dvojzónovou klimatizáciou, hill-holderom, kontrolou klesania, tempomatom, bezkľúčovým vstupom a štartovaním tlačidlom. Na vývoji predných sedadiel sa vraj podieľala NASA. Exteriérový dizajn ostáva v porovnaní s japonskou verziou bez zmien. Predná maska a svetlá s dennými diódami v mnohom pripomínajú modely Qashqai či X-Trail. Predné sklo je sklopené viac ako v predošlej generácii. Viac informácií sa dozvieme počas frankfurtskej premiéry.