V roku 2013 uviedol Peugeot na trh úplne nový crossover 2008 na platforme novej generácie Peugeotu 208. V prvej vlne však pod jeho kapotou figurovali len staršie motory 1,4 HDi, 1,6 HDi/e-HDi a benzínový 4-valec 1,2 VTi, ktorý bol jediným zástupcom novej generácie agregátov PureTech. Začiatkom roku 2014 obohatili ponuku úspornejšie benzínové verzie 1,2 e-VTI a 1,6 e-THP vybavené štart-stop systémami. Prechod na Euro 6 si však vyžiadal ďalšie zmeny.
V tomto roku sa preto z ponuky definitívne vytratil motor 1,4 HDi aj staršie diesle 1,6 HDi/e-HDi. Najslabší diesel nahradil motor 1,6 BlueHDi s výkonom 55 kW, čo znamenalo výkonový prírastok päť kilowattov. Silnejšie verzie 1,6 BlueHDi 100 a 120 (73, 88 kW) posilnili o päť, respektíve o 4 kW. Všetky tri diesle zároveň zvýšili krútiaci moment. Zlepšila sa tým nielen dynamika, ale spotreba paliva. Tá klesla na 3,6, respektíve 3,7 litra nafty, čo je približne o tri až štyri decilitre menej než predtým. Dve silnejšie verzie sú navyše spojené so štart-stop systémom.
Ešte väčšiu úsporu ale nájdeme na strane benzínových motorov. Smädný atmosférický 4-valec 1,6 VTi/e-VTi (88 kW) nahradili totiž hneď dva nové preplňované benzínové 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 81 alebo 96 kW, oba spojené štandardne so štart-stop systémom. Slabší z nich má síce nižší výkon, ale aj ten prekonáva svojho predchodcu krútiacim momentom 205 Nm o 45 newtonmetrov. A silnejší dokonca až o 70. To nemohlo ostať bez ohlasu v dynamike. Obe verzie tak zrýchľujú na stovku pod 11 sekúnd, čo predošlá verzia nedokázala.
Pritom sú menej náročné na konzumáciu paliva. Kým motor 1,6 VTi si pýtal na 100 km 5,9 litra benzínu a so starším 4-stupňovom automatom dokonca 6,5, trojvalce PureTech e-THP sa uspokoja so 4,7, respektíve 4,8 litra. To je úspora viac ako liter. Štandardne sú motory Peugeotu 2008 spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Výnimku tvorí len motor 1,2 e-THP (60 kW), ktorý môže byť vybavený robotizovaným automatom, a najsilnejšie motory 1,2 e-THP (96 kW) a 1,6 BlueHDi (88 kW), spojené so 6-stupňovými manuálmi.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,2 PureTech | 1,2 e-THP | 1,2 e-THP |
---|---|---|---|
Počet valcov | 3 | 3 | 3 |
Objem motora (ccm) | 1 199 | 1 199 | 1 190 |
Max. výkon (kW/ot.) | 60/5 750 | 81/5 500 | 96/5 500 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 118/2 750 | 205/1 750 | 230/1 750 |
Prevodovka | 5M/5A | 5M | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 13,5/15,4 | 10,9 | 10,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 168/170 | 191 | 200 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,9/4,3 | 4,7 | 4,8 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 BlueHDi | 1,6 BlueHDi | 1,6 BlueHDi |
---|---|---|---|
Valce | 4 | 4 | 4 |
Objem motora (ccm) | 1 560 | 1 560 | 1 560 |
Max. výkon (kW/ot.) | 55/3 500 | 73/3 750 | 88/3 500 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 230/1 750 | 254/1 750 | 300/1 750 |
Prevodovka | 5M | 5M | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 15,4 | 12,5 | 10,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 165 | 180 | 190 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,7 | 3,6 | 3,7 |