Elantra nie je práve obchodným trhákom Hyundaiu v Európe. Zato v USA a v Ázii sa jej darí veľmi dobre. Je to dané tým, že starý kontinent si na sedany kompaktnej triedy jednoducho nepotrpí. Podobné je to s Volkswagenom Jetta, Toyotou Corolla či trojpriestorovou verziou Astry. Ani tie neexcelujú. Aj preto sa Elantra predáva v súčasnosti len s jediným benzínovým motorom 1,6i (97 kW) a jedinou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Investovať do vývoja špecifických európskych verzií sa Hyundaiu doteraz nevyplácalo. Budúcnosť to však možno zmení.
Nová Elantra, ktorej dizajnom sa prostredníctvom oficiálnych skíc nedávno pochválil Hyundai na firemnom facebooku, sa s veľkou pravdepodobnosťou stane ambicióznejším modelom. Ako vidieť, jej tvary ostanú však naďalej odlišné od európskeho Hyundaia i30, ktorý sa vyrába v podobe 5-dverového hatchbacku a kombi SW. Jednoducho, Elantra bude stále viac americkou a ázijskou záležitosťou. Technické zblíženie s i30 by jej však mohlo v Európe rozhodne pomôcť. Napríklad použitím dieselového motora 1,6 CRDi.
Zatiaľ sú v éteri informácie, že Elantra dostane nový preplňovaný agregát 1,6 T-GDI s výkonom 129 kW a možno aj novú 7-stupňovú dvojspojku 7-DCT. Teda aspoň v USA. V Európe by jej určite stačil okrem spomínaného dieselu aj menší preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI, nedávno predstavený v modernizovanom i30. Či sa tak stane, sa dozvieme možno už o pár týždňov. Nie je totiž vylúčené, že novú Elantru ukáže Hyundai už vo Frankfurte nad Mohanom. Vzhľadom na pozíciu Elantry v jednotlivých teritóriách by však dávala logiku skôr premiéra kdesi za Atlantikom.