Súčasnú generáciu Sportage uviedla Kia na trh v roku 2010. Aj vďaka inovatívnemu dizajnu z pera Petra Schreyera sa z nej stal bestseller. Aspoň z pohľadu Kie, pre ktorú je vôbec najpredávanejším európskym modelom. Ročne sa jej odbyt šplhá k 90-tisíc exemplárom. Vlaňajší facelift však naznačil, že kariéra tretej generácie sa pomaly blíži ku koncu a čoskoro nastane striedanie stráží. To nastane na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A keďže premiéra je doslova za rohom, máme tu prvé oficiálne snímky.
Žilinské SUV sa bude môcť opäť pochváliť veľmi príťažlivým dizajnom. Prednú časť s nízko situovanou tigrou maskou a vyššie umiestnenými svetlami prirovnávajú viacerí k Porsche Macan. To je snáď prehnané, ale športový esprit Sportage uprieť naozaj nemožno. Najmä, ak sú diódy denných svetiel po stranách nárazníka inšpirované Ceedom GT a Pro_ceedom GT. Tie zadné si zas požičali efektnú grafiku z konceptu Provo. Originálny zadný stĺpik Sportage ostal, zmizla však výrazná vertikálna chrómová lišta. Celkové línie sú mäkšie a oblejšie, čo môže naznačovať lepšiu aerodynamiku.
Kia je však na informácie mimoriadne skúpa. Nevieme rozmery, rázvor náprav ani technické údaje. Tajomstvom zostáva aj interiér. Má však ponúknuť výrazne kvalitnejšie spracovanie, blízke novému Sorentu. Na palube sa objaví dokonca audiosústava Harman/Kardo či indukčné dobíjanie mobilných tekefónov. Predpokladať môžeme, že pod kapotou sa objaví najnovšia technológia kórejského koncernu, vrátane nových preplňovaných benzínových motorov T-GDI a tiež nová dvojspojková prevodovka 7-DCT, ktorá sa už predstavila v novom Ceede. Šušká sa dokonca o 3-valci.
Vodidlom by mohli byť motory už predstaveného Tucsonu, s ktorým bude Sportage zdieľať platformu. To znamená 4-valce 1,6 T-GDI a diesely 1,7 CRDi a 2,0 CRDi. Výkonové rozpätie bude siahať od 85 do 136 kW. Silnejšie verzie ponúknu pohon oboch náprav. Viac sa však dozvieme až vo Frankfurte.