Toyota Land Cruiser je na trhu od roku 1957. Za ten čas sa stal z drsného „pracanta“ luxusný off-road. V portfóliu Toyoty nad ním stojí už len Lexus LX 570. Posledná generácia, predstavená v roku 2007, má však už za sebou nejaký ten rôčik kariéry, a tak neprekvapí, že podstúpila ďalšiu omladzovaciu kúru. Tentoraz však neostalo len pri retušiach. Land Cruiser nasadil nový dizajn, 8-stupňový automat aj bezpečnostnú elektroniku. Prepracovaná je celá predná časť karosérie až po predné stĺpiky. Nová je horizontálna chrómová maska, projektorové full-LED svetlá, kapota s výrazným prelisom, nárazník aj blatníky.
Land Cruiser V8 tak pôsobí širšie a elegantnejšie, pomáha tomu aj množstvo chrómu, na ktorom sa naozaj nešetrilo. Vzadu je zmien pomenej. Grafika svetiel ťaží z technológie trubíc DLR. Reflektory sú spojené opäť širokou chrómovou lištou. Nový je tiež zadný nárazník. Facelift uzatvára prepracovaná paleta diskov kolies. V ponuke farieb pribudli laky Cooper Brown Mica a Dark Blue Mica, známe napríklad z modernizovaného Aurisu. Celkovo je na výber až deväť odtieňov. To je však asi tak všetko, čo si môžu americkí zákazníci, ktorí sa dostanú k novému Land Cruiseru V8 skôr než Európania, vybrať.
V USA sa totiž bude luxusná terénna Toyota aj naďalej predávať výlučne v jedinom vyhotovení, a to s maximálnou možnou výbavou. Nechýba kožené čalúnenie, drevené dekorácie, zlepšený multimediálny systém Entune s 9-palcovým dotykovým displejom a hlasovým ovládaním, indukčné dobíjanie mobilných telefónov, vyhrievané a ventilované sedadlá, a to aj v druhom rade, či výklopné sedadlá tretieho radu. Prepracovaný je multifunkčný volant, prístrojový panel so šiestimi analógovými prístrojmi a kompletne nová je aj stredová konzola.
Čo je však najdôležitejšie, Land Cruiser konečne nasadzuje do výzbroje nové asistenčné systémy, opäť v sérii. Balík Safety Sense-P obsahuje autonómne brzdy, schopné zabrániť zrážke do rýchlosti 40 km/h, varovanie pred opustením jazdného prúdu, detekciu chodcov, monitorovanie slepého uhla, adaptívny tempomat s úplným dobrzdením aj automatické prepínanie diaľkových svetiel. Cúvanie uľahčuje kamera a výstraha pred blížiacimi sa vozidlami. Novinky sú však aj pod kapotou.
V USA sa bude Land Cruiser V8 spoliehať výlučne na modernizovaný benzínový 8-valec 5,7 VVT-i, ktorý ponúka 284 kW, a najmä mohutný krútiaci moment 544 Nm, dostupný už od 3 600 otáčok za minútu. No už od 2 200 máte na pedáli 90 percent jeho maxima. Novinkou je však najmä 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá zlepšuje akceleráciu aj ekonomiku prevádzky. No i tak si benzínový Land Cruiser vypýta priemerne 13,7 litra paliva a v meste až 18. Do Európy preto iste dorazí s úspornejším dieselovým motorom 4,5 V8, ktorý má v súčasnosti 200 kW a 650 Nm krútiaceho momentu. Je však možné, že bude nielen výkonnejší, ale aj úspornejší.
V teréne ťaží Land Crusier nielen z tuhej konštrukcie rámového podvozka a permanentného pohonu 4×4. Systém MSC (Multi-terrain Selec) umožňuje nastaviť päť jazdných módov (blato a piesok, štrk, nerovnosti, kamene, prašné cesty a kamene). Spolupracuje nielen s trakčnou elektronikou, ale aj uzávermi diferenciálov, redukčnou prevodovkou, terénnym „tempomatom“ Crawl Control, pneumatickým pružením aj kontrolou stability pri prudkom klesaní. Navyše je tu systém aktívnych stabilizátorov KDDS, ktoré znižujú nakláňanie v zákrutách o 50 % a v teréne umožňujú väčšie kríženie náprav ich odpojením.
V Európe si však na vynovený Land Cruiser ešte počkáme. Prednosť totiž dostane domáci japonský a následne americký trh. Starý kontinent príde na rad najskôr budúci rok, ak vôbec, pretože jeho účinkovanie v tomto teritóriu nebolo zatiaľ potvrdené.