Približne rok po predstavení úplne novej generácie Smartu, ktorý vznikal v spolupráci s Renaultom, prišla na rad otvorená verzia Cabrio. Automobilka hovorí o najmenšom skutočnom kabriolete vo svojej triede. A je to pravda. Otvorená verzia má na dĺžku len 2 690 mm a dokáže zložiť celú strechu. Nielen samotné plátno, ale aj bočné strešné nosníky, takže pocit jazdy s vetrom vo vlasoch môže byť naozaj autentický.

Riešenie si však nový Smart Cabrio požičal od svojho predchodcu. Plátenná časť strechy s hrúbkou 20 mm je ovládaná elektricky, a to aj pomocou diaľkového ovládača. Trvá to presne 12 sekúnd. Je pritom jedno, či stojíte, alebo idete maximálnou rýchlosťou. V tejto verzii však ostávajú bočné nosníky na svojom mieste. Ak chcete viac, musíte ich ručne demontovať a umiestniť na vnútornú časť zadného veka, kde je pre ne pripravené miesto.

Plátenná strecha je v porovnaní s minulosťou o štyri percentá väčšia (1,8 m2). Izoláciu zabezpečuje polyesterová vložka. Sympatické je, že zadné okno, ktoré je súčasťou skladacej časti, je vyrobené zo skla a nechýba mu ani vyhrievanie. Vyberať môžete z troch farieb plátna – od modrého Bue Denim, ktoré pripomína džínsy, cez červené alebo čierne. Farba strechy tak môže kontrastovať s dvojfarebnou karosériou, ktorá ma odlišný lak vonkajších panelov a bezpečnostného rámu Tridion.

A keď sme pri bezpečnosti, spomeňme, že Smart Cabrio musel podstúpiť výrazné spevnenie kritických častí skeletu. Na podvozku sa nachádza veľká krížová výstuha a dvojica torzných priečok. Navyše je do čelného rámu vložený profil z vysokopevnostnej ocele, ktorý chráni posádku v prípade prevrátenia. Aj preto si mohol Smart Fortwo dovoliť v porovnaní s uzavretou verziou tenší stredový stĺpik. Celková tuhosť karosérie narástla medzigeneračne približne o 15 %.
Na pomoc prichádza aj elektronika v podobe ESP s redukciou vplyvu bočného vetra, asistent pre rozjazd do svahu, výstraha pred kolíziou a za príplatok systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom prúde. Techniku preberá nový kabriolet od svojho konvenčného súrodenca. Pod zadnou podlahou sú na výber dva trojvalce – atmosférický s objemom jedného litra (52 kW) alebo menšie výkonnejšie turbo 0,9 TCe (66 kW). Oba môžu byť kombinované okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky aj so 6-stupňovou dvojspojkou.

Slabšia verzia zrýchľuje na stovku za 14,9 sekundy, silnejšia o 4,1 sekundy rýchlejšie (10,7). S automatom sú Smarty približne o sedem desatín sekundy pomalšie. Na trh sa novinka chystá v priebehu februára budúceho roka. K dispozícii budú tri úrovne výbavy – Passion, Prime a Proxy. Na palube sa tak môže nachádzať napríklad rozhranie s funkciou MirrorLink pre pripojenie smartfónov. Deflektor znižujúci turbulencie vzduchu v interiéri pri zloženej streche bude za príplatok. Pre úplnosť dodajme, že Smart Cabrio je na trhu od roku 2000.
Technické údaje
Verzia | 1,0 | 0,9 TCe |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 |
Objem motora (ccm) | 999 | 898 |
Max. výkon (kW) | 52/6 000 | 66/5 500 |
Krút. moment (Nm) | 91/2 850 | 135/2 500 |
Prevodovka | 5M/6A | 5M/6A |
0 – 100 km/h (s) | 14,9/15,5 | 10,8/11,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 151 | 155 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,3/4,3 | 4,3/4,3 |