S modelom Q30 má Infiniti v Európe veľké plány. K značke, ktorá na starom kontinente zatiaľ nedokáže účinne konkurovať prémiovej nemeckej trojke ani japonskému Lexusu, má prilákať nových zákazníkov. Dizajnom na to určite má, ako už nedávno prezradila prvá oficiálna snímka exteriéru. A technikou určite tiež, keďže využíva platformu a pohon Mercedesu-Benz triedy A. Teraz tu však máme prvý pohľad do kabíny. A tá príbuznosť s nemeckým kompaktom len a len potvrdzuje. Napriek odlišnému tvaru palubnej dosky či stredovej konzoly využíva totiž Q3 viacero modulov áčka.
Tak napríklad displej multimediálneho rozhrania, panel klimatizácie, prístrojový panel alebo tlačidlá multifunkčného volantu či tlačidlá ovládania okien. V každom prípade je však dizajn dostatočne autonómny. Očakávať tiež môžeme bohaté štandardné vybavenie a veľmi kvalitné materiály. Možno kvalitnejšie ako v samotnom Mercedese-Benz triedy A. Rozmery interiéru by však mali byť vzhľadom na identický rázvor náprav 2 700 mm veľmi podobné. Pod kapotou môžeme očakávať paletu stuttgartských preplňovaných motorov vrátane dieselového 4-valca s objemom 2,1 litra s výkonom 130 kW, známeho ako 220d, a možno aj menší diesel 1,5 dCi od Renaultu.
Chýbať určite nebude ani dvojspojkový automat 7G-DCT. Infiniti Q30 to má namierené proti prémiovým modelom nižšej strednej triedy, okrem sesterského áčka aj proti BMW 1, Audi A3, Volvu V40 či Lexusu CT 200h. Nie je tajomstvom, že z Q30 má neskôr vzniknúť aj crossover QX30, blízky príbuzný Mercedesu-Benz GLA, ktorý sa v podobe konceptu ukázal na jar v Ženeve. Obe vozidlá budú schádzať z výrobných liniek britského závodu v Sunderlande, do ktorého modernizácie Nissan nalial 250 miliónov eur. Už dnes je rodiskom modelov Note, Juke, Qashqai a elektromobilu Leaf.