Hyundai i20 N Sport: Ostrá verzia má 115 koní. Tvári sa na viac

Nie, toto nie je pravý hothatch. Ale zábavu vám určite dopraje. Úpravy totiž podstúpil nielen dizajn, ale aj motor a podvozok.

07.09.2015 16:00
debata
Pod kapotou je síce skromných 115 koní, ale... Foto: Hyundai
Hyundai i20 N Sport Pod kapotou je síce skromných 115 koní, ale 17-palcové disky kolies, rozšírené prahy či červený lak karosérie prepožičiavajú i20 N Sport predsa len viac emócií.

Nový Hyundai i20 už takmer rok brázdi európske cesty. A veľmi úspešne. Chýbala mu však sľúbená čerešnička na torte. Tá sa predstaví v podobe ostrejšej verzie N Sport vo Frankfurte nad Mohanom. Nejde síce o tuning v podobe Ibizy Cupra či Pola GTi, ale koníkov pod kapotou je predsa len viac. A to všetko zabalené v atraktívnom kabáte. Trochu však prekvapí, že N Sport nevychádza z trojdverového „kupé“, ale zo základného 5-dverového hatchbacku. Na druhej strane tým i20 neprišlo o svoju praktickú stránku vrátane veľkého kufra s objemom 326 litrov.

Vzadu nechýba väčší strešný spojler ani... Foto: Hyundai
Hyundai i20 N Sport Vzadu nechýba väčší strešný spojler ani chrómová koncovka výfuku.

Začnime hneď motorom. Turbo pod kapotou nehľadajte. Hoci v portfóliu Hyundaia už nové preplňované agregáty T-GDi figurujú, i20 N Sport ostáva verné atmosférickej klasike. Zarytých odporcov downsizingu to ale iste poteší. Štvorvalec 1,4 CVVT, ktorý má v základe 74 kW a 135 Nm, sa mierne posilnil. Úpravy riadiacej jednotky, sania či nové výfukové potrubie mu prinieslo o 11 kilowattov viac. Je ich presne 85, pričom krútiaci moment stúpol na 160 Nm. A to by malo byť cítiť.

Logo N Sport by sa malo postupne objaviť aj na... Foto: Hyundai
Hyundai i20 N Sport Logo N Sport by sa malo postupne objaviť aj na ďalších modeloch Hyundaia.

Nebude to síce žiadna adrenalínová jazda, ale vzhľadom na nízku pohotovostnú hmotnosť 1 135 kg (bez vodiča), znamená 100 koní na tonu aspoň šancu podliezť pri zrýchlení na stovku desaťsekundovú hranicu. Samozrejme, aj v prípade, ak podstúpi zmeny 6-stupňová prevodovka alebo aspoň stály prevod. V súčasnosti totiž zrýchľuje štandardné i20 1,4 CVVT za 11,6 sekundy. Sympatické je, že úpravami prešiel aj podvozok s tuhším naladením, ventilovanými prednými kotúčmi a vydarenými 17-palcovými diskami kolies.

Aj tie sa podpisujú na dynamickom vzhľade, ktorý umocňuje špecifický červený lak karosérie, decentne rozšírené prahy, strešný spojler či zadný nárazník s falošným difúzorom a chrómovou koncovkou výfuku. Interiér ostáva zatiaľ tajomstvom, podobne ako presné dynamické parametre. A ešte jedna „pikoška“. Zaujímavé je, že toto auto vzniklo z iniciatívy zastúpenia Hyundaia v Juhoafrickej republike, odkiaľ pochádzajú aj prvé snímky. Našťastie, kariéra ho nakoniec čaká aj v Európe. Logo N by sa malo postupne objaviť aj na ďalších modeloch Hyundaia.

Hyundai i20 N Sport
Hyundai i20 N Sport
+1Hyundai i20 N Sport

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i20 #autosalón Frankfurt 2015 #Hyundai i20 N Sport #N Sport
Články podľa značiek