
Rodina novej triedy S, predstavená pred dvoma rokmi, je konečne kompletná. Po základnej a predĺženej verzii, limuzíne Pullman, hyperluxusnom deriváte Maybach a kupé je na rade kabriolet s plátennou strechou. Predstaví sa vo Frankfurte nad Mohanom. A pôjde o veľkú premiéru. Do tejto kategórie, kde figurujú len Rolls-Royce Drophaed Coupé či zatiaľ nezrealizovaný Bentley Grand Convertible, vstupuje Stuttgart po 44-ročnej prestávke. Naposledy ho tu totiž reprezentovalo otvorené esko, ktorého výrobu ukončil v roku 1971.

Najbližším príbuzným z rodiny S mu bude samozrejme S Coupé, s ktorým zdieľa až 60 % komponentov. Premena na hyperluxusný kabriolet s dĺžkou 5 027 mm si však vyžiadala obrovské množstvo zmien. Tak napríklad nová je zadná časť podlahy vyrobená z hliníka. Tým sa zvýšil podiel tohto ľahkého materiálu v konštrukcii karosérie až na 50 %. No i tak bude na váhe S Cabrio ťažšie než jeho uzavretí súrodenci. Špičková verzia 63 AMG s pohonom 4Matic má v pohotovostnom režime a vodičom na palube 2 185 kg, ani základ S 500 Cabrio nebude iste oveľa ľahší. Dôvodom sú dodatočné výstuhy podvozku a priečky medzi interiérom a kufrom.

O to tu však nejde. Podstatný je komfort a v tomto smere má byť nový kabriolet nedostižný. V Stuttgarte dali prednosť plátnu pred pevnými materiálmi. Je ľahšie a skladnejšie. Obrovská hydraulická trojvrstvová strecha sa zloží do kufra za 20 sekúnd. Manipulovať s ňou možno až do rýchlosti 60 km/h, a to pri otváraní aj zatváraní. Priestor pre strechu je v kufri oddelený elektricky ovládanou priečkou. Ak je strecha hore, objem pre batožiny sa zväčší a navyše je tu otvor do kabíny v oblasti operadiel zadných sedadiel. Takže S Cabrio sa nebráni ani dlhším predmetom.

Plátno je namiesto neoprénu pokryté butylom, ktorý tvorí lepšiu vodnú a akustickú bariéru. Nízku hladinu v kabíne podporujú aj dvojité sklá a aerodynamika. Koeficient čelného odporu vzduchu Cx s hodnotou 0,29 s uzavretou strechou patrí pri kabrioletoch k excelentným výsledkom. Toto auto je však oveľa zaujímavejšie, keď je strecha dole. Posádka si užíva vietor vo vlasoch, no bez prievanu. Pre S Cabrio vyvinul Mercedes-Benz špeciálnu klimatizáciu, ktorú nie je nutné prestavovať po otvorení alebo zatvorení strechy. Navolené hodnoty teploty dokáže totiž udržať v oboch prípadoch, a to bez zásahu vodiča.

Dvojzónový systém je vybavený až dvanástimi senzormi, z toho dvoma solárnymi a osemnástimi individuálne riadenými výduchmi. Klimatizácia tak okamžite reaguje na zmeny teploty v jednotlivých oblastiach. A potom sú tu vzduchové šály Airscarf v opierkach hláv, ohrievajúce krk a šiju. Systém možno doplniť o balíček Warmth Comfort s vyhrievanými sedadlami a lakťovými opierkami či paketom Air-Balance s aromatizáciou a ionizáciou vzduchu. To však nie je koniec. Za príplatok dostanete systém Aircap znižujúci turbulencie vzduchu. Skladá sa z výsuvného deflektoru v ráme čelného okna, ktorý tvorí čosi ako spojler zvyšujúci výšku okna o sedem centimetrov a deflektoru za zadnými sedadlami.

O bezpečnosť posádky sa starajú všetky asistenčné systémy známe z triedy S a S Coupé vrátane autonómnych bŕzd či asistentu pre jazdu v zápchach. Novinkou sú pyrotechnické oblúky za zadnými sedadlami, ktoré sa vysunú v prípade prevrátenia. Všetky technológie sú pritom zabalené do elegantných línií tak, aby nerušili hladký profil karosérie. Pozíciu na absolútnej špičke automobilovej hierarchie demonštruje S Cabrio aj prednými reflektormi s krištáľmi Swarovski. Každý z nich obsahuje 47 kamienkov. Komu to nestačí, môže voliť športovejší imidž vďaka verzii 63 AMG s agresívnejším vzhľadom.

Pod kapotou preberá S Cabrio techniku kupé. To znamená buď 4,7 litrový preplňovaný 8-valec s výkonom 335 kW a 9-stupňovú prevodovku, alebo 5,5-litrový motor z dielne AMG, ktorý za pomoci 7-stupňovej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá až 430 kW a gigantických 900 Nm krútiaceho momentu. S takouto výzbrojou akceleruje AMG na stovku za ťažko predstaviteľných 3,9 sekundy. No ani S 500 Cabrio sa nemá za čo hanbiť. Ten istý šprint mu trvá pod päť sekúnd, pričom spotrebuje normovaných 8,5 litra vysokooktánového benzínu.
AMG sa môže okrem pneumatického odpruženia dodávaného sériovo pochváliť aj 19– alebo 20-palcovými diskami kolies alebo príplatkovými keramickými brzdami. Do predaja by sa mal nový stuttgartský kabriolet dostať na jar budúceho roka. Už v decembri však budú známe ceny a spolu s nimi aj presné prevádzkové údaje. Neskôr pribudne „lacnejšie“ AMG s pohonom zadných kolies a možno aj top verzia 65 AMG s dvanásťvalcovým agregátom.