Rumunská Dacia sa nám mení rovno pred očami. Výrobca lowcostov, ktorý vám doprial tak nanajvýš centrálne zamykanie a manuálnu klimatizíciu, mieri k náročnejším zákazníkom. Nová generácia Dacií sa už môže pochváliť napríklad navigáciou alebo tempomatom. A teraz príde na rad aj prvý automat. Lenže netešte sa. Dacia ostane stále veľmi citlivá na cenu. Tá má ostať jej prednosťou aj do budúcna. Z možných alternatív si tak rumunský výrobca vybral opäť tú najlacnejšiu.
Nová automatická prevodovka nebude mať hydrodynamický menič ani dve spojky. Modely Logan, Logan MCV a Sandero Stepway sa budú musieť uspokojiť s robotizovaným manuálom Easy-R. A to výlučne v kombinácii s trojvalcom 0,9 TCE (66 kW). Nebude to teda si žiadna extra zábava, ale podstatné je, že z podlahy zmizne spojkový pedál. A spokojní by mali byť aj tí, ktorí si potrpia na spotrebu. V kombinácii so štart-stop systémom bude mať takýto Logan spotrebu len 4,9 litra benzínu. Vodič bude môcť pritom vyberať z dvoch režimov – Drive a Manual.
Prvý z nich nechá všetko na elektroniku, ktorá sa bude rozhodovať podľa okamžitých podmienok, druhý dá šancu na vlastný výber prevodových stupňov. V prípade potreby prudkej akcelerácie bude vraj prevodovka schopná podradiť aj o dva stupne. Takéto riešenie by sa nemalo odraziť negatívne na cene. Logan či Sandero s automatom by nemuselo byť drahšie ako verzie s výkonnejším benzínovým motorom 1,2 TCe či dieselom. To sa dozvieme ešte tento rok, kedy sa má prevodovka Easy-R objaviť v ponuke.