Elantra hrala v ponuke Hyundaia doteraz len vedľajšiu rolu. Automobilka sa totiž v triede kompaktov sústredila v Európe na hatchback a kombi i30. Sedan Elantra nedostal väčší priestor, hoci vo svete sa preň rozhodlo od roku 1990 až 10 miliónov zákazníkov. Na starý kontinent sa dovážal výhradne s benzínovým motorom a v jednej jedinej úrovni vybavenia. Aj rádiom bez RDS dával jasne najavo svoju americkú orientáciu. To sa ale zmení. Elantra novej generácie sa má stať plnohodnotným rivalom VW Jetta, Toyoty Corolla či trojpriestorových verzií Astry a Focusu.
Línie Elantry odhalil Hyundai už pred pár týždňami, ale len formou skíc, ktoré často nemajú veľa spoločného s realitou. Našťastie, prvé oficiálne fotografie ukazujú, že prerod do reality sa zaobišiel bez zásadných kompromisov. Elantra je úhľadným, športovo strihnutým sedanom s výraznou prednou maskou, splývavým profilom kabíny a zadnými svetlami, ktoré nemajú ďaleko od väčšieho a drahšieho sedanu i40. Napokon, aj Elantra vyznáva dizajnérsky rukopis, ktorý Hyundai nazýva Fluidic Sculpture. Menili sa aj rozmery. Do dĺžky narástla Elantra o 20 a do šírky o 25 mm. Strecha klesla o päť milimetrov.
Elantra je dlhá 4 570, široká 1 800 a vysoká 1 440 mm. Rázvor náprav 2 700 mm ostal bez zmien. Zato podvozok prešiel úpravami, i keď nezávislým zavesením zadných kolies sa v porovnaní s i30 pochváliť nemôže. Hyundai však tvrdí, že nové naladenie tlmičov a pružín a tiež nová geometria poskytne viac stability, komfortu a nižšiu hlučnosť. Posádka má ťažiť aj z kvalitnejšie spracovaného interiéru. Ten je na míle vzdialený súčasným Hyundaiom. Stredovú konzolu v tvare písmena V tu už nenájdete. Zato si pri pohľade na palubnú dosku s veľkým dotykovým rozhraním spomeniete na Seat Leon.
To znamená nové multimediálne funkcie a kompatibilitu so smartfónmi. Na novú úroveň prechádza Elantra aj v bezpečnosti. Počíta s autonómnymi brzdami, detekciou mŕtveho uhla, výstrahou pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu, ale tiež automatickým prepínaním diaľkového režimu svetiel. Pod kapotou sa objaví modernejšia technika. Zatiaľ však poznáme len motory pre domáci kórejský trh, kde budú mať zákazníci na výber priamovstrekový 4-valec 1,6 GDI (97 kW/161 Nm) a väčší atmosférický agregát 2,0 MPI (110 kW/180 Nm) s Atkinsonovým cyklom. V USA doplní ponuku motor 1,6 T-GDI s výkonom až 132 kW.
Pre Európu je ale najpodstatnejší nový diesel 1,6 CRDi e-VGT (100 kW/300 Nm) s variabilnou geometriou turbodúchadla, ktorý pochádza z modernizovaného Hyundaia i30. Podobne ako 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT. Z toho možno vyvodiť, že v blízkej budúcnosti by mohla európska Elantra dostať aj ďalšie motory Euro 6 vrátane 3-valca 1,0 T-GDI. V budúcom roku chce Hyundai predať na celom svete 700 tisíc kusov. Koľko z nich skončí v Európe, a kedy sa tu Elantra objaví, ešte známe nie je. Najprv totiž zamieri na domáci kórejský a potom na americký trh. Svetovú premiéru by mala mať na autosalóne v Los Angeles.