Vo všetkých prípadoch však došlo vždy k odpájaniu maximálne polovičného počtu valcov. Teraz prichádza General Motors s myšlienkou odpájania šiestich valcov pri veľkých 8-valcových motoroch. Volá sa DSF (Dynamic Skip Fire) a vyvíja ho spolu s Delphi a Tula Technologies. Znamenalo by to, že v určitých režimoch nízkeho zaťaženia by sa z takéhoto motora stal dvojvalec. Výsledkom by mala byť úspora až 21 % paliva v diaľničnej premávke, keď je využívaná len malá časť výkonového potenciálu motora.
Zaujímavé je, že DSF bude aplikované na všetkých valcoch, čo znamená, že vypnúť bude možné ktorýkoľvek z nich a rovnako tak určiť, ktoré valce majú ostať v prevádzke. Práve to má zabezpečiť zachovanie optimálnych teplotných podmienok a hladkosť chodu motora. V súčasnosti už General Motors testuje nový systém deaktivácie na veľkom SUV GMC Yukon Denali, ktorý pri jazde po diaľnici využíva len približne 30 koní výkonu.
A kedy by mohlo DSF doraziť k zákazníkom? GM hovorí o roku 2020. A nie je vylúčené, že podobný systém nakoniec využije aj pri menších 6– a 4-valcových jednotkách.