Honda Civic X.: Najprv ako sedan v USA. A s motorom 1,5 Turbo!

Do premiéry novej generácie európskeho Civicu je ešte ďaleko. Za Atlantikom však už vystrkuje rožky v podobe sedanu. Čo je však najdôležitejšie, debutovať v ňom bude nový preplňovaný motor odvodený z Civicu Type-R. Ten sa nepochybne dostane aj do Európy.

22.09.2015 16:00
Honda Civic - 2017 Foto:
Americký Civic desiatej generácie bude širší a nižší. Má ponúknuť väčší kufor aj interiér.
debata (1)

Len teraz sa skončila jarná lavína automobilových premiér frankfurtského autosalónu a o slovo sa už hlásia ďalšie novinky. Napríklad v USA, kde Honda ukázala v Los Angeles desiatu generáciu Civicu. Pochopiteľne, za Atlantikom má podobu sedanu, ktorý sa v Európe už nejaký ten čas nepredáva, no predsa len odhaľuje dôležité fakty zaujímavé aj pre starý kontinent.

Honda hovorí o najšportovejšom Civicu všetkých čias. Napokon predchádzal mu koncept Civicu Coupé z aprílovej motoršou v New Yorku. A požičal si z neho aj siluetu kupé, hoci ide o 5-dverový sedan s krátkou zadnou kapotou, či presnejšie fastback. V porovnaní so súčasným americkým Civicom má novinka o 30 mm dlhší rázvor a je o 50 mm širšia. Športové proporcie naznačuje aj skrátený predný previs, a najmä výška, ktorá klesla o 25 mm.

Zadná splývavá časť pripomína liftback. Otvárať... Foto: Honda
Honda Civic - 2017 Zadná splývavá časť pripomína liftback. Otvárať sa však bude dať len zadná kapota.

Ani interiér nemá nič spoločné so svojím futuristickým predchodcom. Honda upustila od príliš inovatívnej palubnej dosky. Tvar prístrojového panelu aj rozhrania je teda konvenčnejší. Zato tu pribudli kvalitnejšie materiály. Na pocite solídnosti sa má podieľať aj lepšie odhlučnenie kabíny, napríklad trojitým tesnením dverí. A Civic ponúkne aj viac priestoru, vraj najviac vo svojej triede. Polepší si tiež v kufri, ktorého objem nebol práve silnou stránkou dosluhujúcej generácie. Samozrejme, tej americkej, keďže európsky Civic je naopak rekordérom.

To najdôležitejšie je však pod kapotou. Honda už dávnejšie avizovala, že ostrý dvojliter i-VTEC Turbo zo Civicu Type-R nebude jediným zástupcom preplňovaných motorov. S Civicom tak príde menší 4-valec s objemom 1,5 litra a výkonom 130 kW. Americkí zákazníci však budú môcť voliť aj klasickú atmosféru 2,0 i-VTEC (118 kW). Okrem 6-stupňového manuálu môžu byť oba motory spojené s kontinuálnou prevodovkou CVT.

Palubná doska sa zbavila futuristických prvkov... Foto: Honda
Honda Civic - 2017 Palubná doska sa zbavila futuristických prvkov predošlého „UFA-a“. Vystačí s dvoma dvomi displejmi. A má konečne používať kvalitnejšie plasty.

Neskôr sa očakáva výkonnejšia športová verzia Si, ktorej výkon by s mal vyšplhať na 147 kW, a, pochopiteľne, aj Type-R, pravdepodobne so súčasným motorom, ktorý dáva 228 kW. Jazdné vlastnosti podporí vyššia torzná tuhosť karosérie, ktorá vzrástla o 25 %, aerodynamika zlepšená o 12 % a hmotnosť zredukovaná o 30 kg. Podvozok tiež dostane tuhšie stabilizátory a inovatívne riadenie s variabilným prevodom. Civicu však pravdepodobne zostane jednoduchá zadná náprava.

Na európsku verziu si ešte budeme musieť počkať najmenej do polovice budúceho roka. V USA však predaj odštartuje ešte tento rok a po sedane bude nasledovať tradičné americké kupé.

Honda Civic - 2017
Honda Civic - 2017
+5Honda Civic - 2017

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic
Články podľa značiek