GM kvôli problémom so zapaľovaním zvolalo vlani s veľkým oneskorením k oprave milióny áut. Chybné prepínače v zapaľovaní sa mohli samovoľne presunúť zo zapnutej polohy do vypnutej, čo zastavilo motor a vyradilo väčšinu systémov napájaných elektrickou sústavou vozidla, vrátane posilňovača riadenia, posilňovača bŕzd aj airbagov. Dôsledky tejto poruchy si vyžiadali najmenej 169 ľudských životov a naďalej bežia žaloby v stovke prípadov.
Automobilka sa kvôli problému stala terčom kritiky. Ukázalo sa totiž, že o tejto poruche vedela už v roku 2001, ale so zvolaním dotknutých vozidiel k oprave začala až vlani vo februári. GM v dohode toto pochybenie priznal a tiež pripustil, že zákazníkov zámerne uvádzal do omylu ohľadne bezpečnosti týchto vozidiel.
Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) vlani vymeral koncernu za oneskorené zvolanie postihnutých áut maximálnu možnú pokutu 35 miliónov dolárov. Firma navyše kvôli problémom so zapaľovaním čelí viac než dvesto civilným žalobám a na odškodnenie obetiam vyčlenila do zvláštneho fondu 625 miliónov dolárov. Po dnešku fisrme ostáva vyriešiť žaloby na 454 prípadov úmrtí a zranení. Šesť z týchto žalôb už stanovený termín súdneho pojednávania.