Renault Mégane RS sa neponáhľa. Troje dverí však nedostane

Ostrej verzie Mégane sa dočkáme najskôr v roku 2017. Podľa vzoru Clia RS však príde o karosériu kupé. Bude mať pätoro dverí. Pod kapotou by mal mať preplňovaný motor z dlhoočakávaného kupé Alpine.

29.09.2015 16:00
Renault Mégane RS - 2017 Foto:
A takto si predstavuje novú generáciu Mégane RS známy ilustrátor X-Tomi. Od reality nemusí byť ďaleko.
debata

Mégane bol spolu s limuzínou a kombi Talisman hlavným ťahákom Renaultu vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa však začne až na jar budúceho roka, a tak neprekvapí, že francúzska automobilka si množstvo informácií o svojej kľúčovej novinke nechala aj napriek svetovej premiére stále sama pre seba. Vrátane technických údajov. To však nebráni pozrieť sa na budúcnosť Mégane, dokonca aj tú vzdialenejšiu, napríklad na ostrú verziu RS. Práve o tej padlo vo Frankfurte pár dôležitých slov.

Nie je isté, či to priaznivcov najrýchlejšieho hothatchu s predným náhonom poteší, ale už dnes je zrejmé, že Mégane RS bude mať pätoro dverí. Slabé predaje trojdverovej verzie viedli totiž v Paríži, podobne ako pri menšom Cliu, k rozhodnutiu, že Mégane dostane na rozdiel od dosluhujúcej generácie len tri karosárske verzie. Základom bude 5-dverový hatcback, neskôr pribudne kombi Grandtour a na záver kabriolet CC. Z toho vyplýva, že trojdverové RS ani nie je z čoho postaviť. Podľa šéfa divízie Renault Sport Regisa Fricotta to však nie je problém. „Aj 5-dverové auto môže byť dostatočne športové,“ dodal na tému budúcnosti Mégane RS.

Po príchode na trh bude spočiatku... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 Po príchode na trh bude spočiatku najvýkonnejšou verziou Mégane GT. Renault ho už ukázal vo Frankfurte nad Mohanom.
Z jeho slov tiež vyplýva, že na ostrú verziu si ešte nejaký ten čas počkáme. Súčasný Mégane RS sa totiž predáva stále dosť dobre, dokonca jeho predaje medziročne vzrástli, a tak sa do dôchodku ešte nechystá. Na výrobných linkách vydrží na rozdiel od bežných hatchbackov až do konca roku 2016, pričom nová generácia Mégane RS nebude nasledovať hneď po ukončení produkcie. Takže priaznivci ostrých Renaultov sa dočkajú svojej modly najskôr v polovici roka 2017, ak nie neskôr. Tento čas iste využije konkurencia, najmä nová Honda Civic Type-R či dlhoočakávaný Ford Focus RS s pohonom oboch náprav.

Otázna je zatiaľ aj technika pod kapotou. Súčasný preplňovaný dvojliter sa bude musieť z dôvodu emisných limitov pravdepodobne rozlúčiť. Takže ostávajú len dve alternatívy. Tou prvou je preplňovaná jednašestka, ktorá by mohla mať výkon 224 kW, a tou druhou úplne nový motor s objemom 1,8 litra, vyvíjaný pre potreby nového kupé Alpine s centrálne uloženým agregátom a náhonom na zadné kolesá. To neznie zle. Viac obáv vyvolávajú informácie, že podobne ako Clio RS by mohol dostať aj Mégane RS automatickú prevodovku. Len dúfajme, že nepôjde o jedinú alternatívu. Renault sa avšak iste poučil z nie príliš vrúcneho prijatia tohto riešenia pri malom Cliu.

Očakáva sa tiež, že Mégane RS dostane pre zvýšenie stability riadenú zadnú nápravu 4Control. Tou sa napokon bude môcť pochváliť aj jeho menej výkonný súrodenec s prívlastkom GT, ktorý sa predstavil vo Frankfurte nad Mohanom v kombinácii s motorom 1,6 Turbo a so samočinnou prevodovkou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane RS #Renault Mégane
Články podľa značiek