
Nemecké Audi patrí na špičku v oblasti vývoja osvetľovacej techniky. Neprišlo vždy prvé, ale medzi prvými bolo vždy. Spomeňme napríklad denné LED svetlá pre Audi A8 W12 z roku 2004, prvé full-LED svetlá pre R8 z roku 2008, sieťové prepojenie svetiel s navigáciou v Audi A8 v roku 2009, dynamické „smerovky“ v Audi R8 (2012), matricové svetlá Matrix LED v Audi A8 (2013) či laserové svetlá v Audi R8 LMX, ktorým vyfúkol prvenstvo ekologický superšport BMW i8 len o pár týždňov.
Tam sa však vývoj zďaleka nekončí. Pred necelými dvoma týždňami ukázalo Audi koncept e-tron Quattro s technológiou OLED, teda plochými organickými zdrojmi svetla. Vo vývoji sú aj matricové laserové reflektory Matrix Laser v rámci projektu iLAS (Intelligent laser Light For Compact And High-Resolution Adaptive Headlights). A v Los Angeles zas Audi ukáže nové funkcie svetiel, ktoré by sa mohli v blízkej budúcnosti dostať do sériovej osvetľovacej techniky. Audi totiž plánuje použiť na precíznejšie riadenie svetla kamerové systémy.
Výsledkom by mohlo byť napríklad premietanie vodiacich čiar na vozovku, ktoré označia šírku vozidla. Vodič by tak mal lepší prehľad o pozícii auta najmä v zúžených jazdných prúdoch, čo by mu uľahčilo prejazd kritickými miestami. Typickým príkladom sú zúžené diaľničné prúdy v rekonštruovaných úsekoch diaľnic. Viac sa o novej technike dozvieme čoskoro. Konferencia ISAL 2015 sa bude konať v Los Angeles už na prelome septembra a októbra.