Sú to priam virtuálne problémy. Sedemdesiatjeden majiteľov luxusných elektromobilov Tesla Model S v najvýkonnejšej špecifikácii P85D sa u výrobcu sťažuje, že vozidlo nedosahuje výkon, ktorý im automobilka sľúbila. Tá má dávať z dvoch elektromotorov ohromných 700 koní. „Na základe rôznych meraní vrátane merania na motorovej brzde sme dospeli k výsledku, že Tesla S P85D má s plne nabitými batériami výkon 564 koní (415 kW) pred stratami v pohonnom ústrojenstve, a nie deklarovaných 700,“ uvádza sa v sťažnosti.
Zákazníci tiež udávajú, že rozdiel vo výkone je poznať najmä pri jazde po diaľnici, keď Tesla S nestačí na Audi RS7, ktoré má 560 koní a 700 Nm. Pochopiteľne, aj v takomto prípade je Tesla S s dvojicou elektromotorov a gigantickým krútiacim momentom 1 171 Nm pekelne rýchlym autom, lenže poriadok musí byť. Technický riaditeľ Tesly, J. B. Strauber, síce na sťažnosť neodpovedal priamo, ale z webových stránok Tesly dal stiahnuť údaj o celkovom výkone. Nájdete tu už len údaj o výkone každého z dvoch elektromotorov.
Takže niečo pravdy na sťažnosti predsa len bude. S celkovým výkonom je to totiž pri Tesle s dvoma motormi komplikovanejšie. „Keď sme našu štvorkolku uvádzali na trh, jednoducho sme spočítali výkon oboch elektromotorov,“ vysvetľoval Strauber. Lenže v praxi to tak asi nefunguje. Tiež priznal, že rozdiely vo výkone cítiť najmä v situácii, keď nie je v batériách dostatok energie. Uvidíme, ako zareagujú nespokojní zákazníci a či ostane táto nezrovnalosť v krajine, kde vysúdite milióny dolárov aj za sušenie psa v „mikrovlne“, len na úrovni vzájomnej komunikácie.
Druhou možnosťou je, že ak je niekomu zvyšných 564 koní málo, môže investovať 10 000 dolárov do výkonového tuningu Ludicrous, vďaka ktorému vystrelí Tesla S P85D na stovku za fenomenálnych 2,8 sekundy.