Seat nás s témou crossoverov naťahuje už poriadne dlho. Spomeňme štúdie Seat Tribu z roku 2007, IBX z roku 2011 či tohtoročný koncept 20V20 z jarnej Ženevy. Zatiaľ sa však žiaden z nich na výrobné linky nedostal. To však španielskej automobilke nebránilo vystaviť vo Frankfurte nad Mohanom ďalší crossover. Má síce opäť nálepku konceptu, ale v podstate na ňom nie je nič nové. Seat vo svojom Leone Cross Sport len šikovným spôsobom skombinoval to, čo už dávno vyrába.
Cross Sport má základ v Leone, čo znamená, že je postavený na platforme MQB. A spája hneď niekoľko jeho technológií. Karosériu z kupé Leon SC, motor z ostrého Leonu Cupra, ovenčeného úspechmi z Nurburgringu, a štvorkolku z Leonu X-Perience. Doteraz sa Leon v takejto podobe nevyrábal. Experience chýbal silný benzínový motor a Cupre zas pohon oboch náprav. Teraz je konečne všetko pohromade a aby sme mohli hovoriť o crossoveri, Seat pridal Cross Sportu podvozok zvýšený o 41 mm, čo je ešte viac ako pri X-Perience.
Veľkú časť tohto zvýšenia majú však na svedomí pomerne veľké 19-palcové disky kolies s dvojfarebným vyhotovením. Nechýbajú ani ochranné lemy blatníkov, rozšírené prahy a nábehové hrany nárazníkov. Viac emócií pridáva čierna predná maska s novým výpletom, a najmä oranžový lak, ktorý si Cross Sport požičal z jarnej štúdie väčšieho SUV 20V20. V podobných farbách je ladený aj interiér. Kombinuje čiernu kožu s oranžovou alcantarou. Športový akcent umocňujú hliníkové pedále či sploštený volant.
Inak sú všetky prvky prebraté bez zmien z Leonu Cupra vrátane multimediálneho rozhrania s dotykovým monitorom a konektivitou so smartfónmi na platforme iOS či Android. Pod kapotou búši najsilnejší motor, aký má momentálne Seat k dispozícii. Štvorvalec 2,0 TSI z Cupry 290 je však vyladený až na 300 koní, teda ma 221 kW Golfu R. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 380 Nm. Potom neprekvapí, že v kombinácii so 6-stupňovou prevodovkou DSG šprintuje Cross Sport na stovku za 4,9 sekundy, čo je dokonca o sekundu lepší čas ako pri Leone Cupra. Jednoducho, lepšia trakcia pohonu 4×4 mu príde vhod.
Čo však bude s atraktívnym crossoverom v budúcnosti, nie je celkom zrejmé. Na výrobu má asi viac šancí väčšie SUV z konceptu 20V20 ako trojdverový Cross Sport. Popularita 3-dverových modelov totiž v posledných rokoch klesá, a je len málo pravdepodobné, že by koncern Volkswagen v časoch, keď plánuje redukovať ich počet, zvoli v prípade Seatu inú taktiku. Je však možné, že v Martorelli sa varí čosi ako Golf R, čo znamená, že Cupra by predsa len mohla v blízkej budúcnosti dostať z Cross Sportu aspoň pohon 4×4. To by už logiku dávalo.