Lada Vesta: Nový ruský sedan je vo výrobe. Má stáť 6 300 eur

S novou Vestou má AutoVaz veľké plány. Má sa stať jednotkou na ruskom trhu. A je vlastne prvou Ladou, navrhnutou kompletne ruskými dizajnérmi a inžiniermi za použitia ruskej techniky.

01.10.2015 06:00
Lada Vesta - 2016 Foto:
Nová Vesta bola vyvinutá kompletne v Rusku a z Ruska pochádza aj 71 % jej komponentov.
debata (88)

Minulý týždeň spustil ruský AutoVaz produkciu dlho očakávaného sedanu Vesta. Stalo sa tak približne rok po tom, čo automobilka ukázala na autosalóne v Moskve rovnomennú štúdiu. Vesta vystrieda v ponuke Lady obstarožnú Prioru. A pre samotného výrobcu znamená veľký zlom. Vesta je podľa Michajla Babicha, zástupcu Ruskej federácie, prvým autom kompletne navrhnutým ruskými technikmi a dizajnérmi za použitia ruskej techniky.

Vesta bude mať rázvor náprav 2 635 a celkovú... Foto: AutoVaz
Lada Vesta - 2016 Vesta bude mať rázvor náprav 2 635 a celkovú dĺžku 4 410 mm.
Niečo pravdy na tom je, ak uvážime, že doterajšie modely vznikali buď v licencii, alebo za výdatnej pomoci zahraničných konštrukčných kancelárií, napríklad Porsche. Vesta bude z celých 71 % ruská. Aspoň podľa lokalizácie výroby. Väčšina dielov pochádza priamo z materského závodu v Togliatti, vrátane motorov, prevodoviek, šasi a väčšiny karosárskych dielcov. Samotnú montáž zabezpečí fabrika v Iževsku, kde vznikajú aj Nissany. Ruská je aj platforma B/C, i keď na jej vývoji participovali konštruktéri Lady s technikmi sesterskej aliancie Nissan/Renault.
Interiér bude dodávaný v štyroch úrovniach... Foto: AutoVaz
Lada Vesta - 2016 Interiér bude dodávaný v štyroch úrovniach vybavenia. Najvyššia bude obsahovať automatickú klimatizáciu.

Vznikne na nej moderne pôsobiaci sedan s dĺžkou 4 410, šírkou 1 764 a výškou 1 497 mm. Jeho dizajn mal pod patronátom Stewe Matin, ktorý pracoval v minulosti pre Volvo. Aj rázvorom náprav 2 635 mm je Vesta len o málo menšia ako napríklad Škoda Octavia. V kufri ponúkne slušných 480 litrov pre batožiny. Na rozdiel od crossoveru X-Ray, ktorý preberie veľkú časť interiéru z Dacie Sandero, Vesta dostane autentický dizajn kabíny. Úrovne majú byť celkovo štyri. Tá najvyššia môže počítať s automatickou klimatizáciou a audiom kompatibilným s mobilnými telefónmi.

Pod zadným vekom ponúkne nový ruský sedan 480... Foto: AutoVaz
Lada Vesta - 2016 Pod zadným vekom ponúkne nový ruský sedan 480 litrov pre batožiny.

A konečne máme poriadok aj v ponuke motorov. Pôjde výhradne o 4-valce s objemom 1,6 litra. Z toho dva ruskej proveniencie. Základom bude nový 8-ventilový agregát s výkonom 63 kW. Nad ním bude stáť 16-ventilová verzia s výkonom zvýšeným na 78 kW. Do tretice sa pridá motor Nissanu vyladený na 84 kW. V prvej vlne bude k dispozícii len stredná výkonová alternatíva, a to s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou od Renaultu. Neskôr pribudne robotizovaný manuál vyvinutý v spolupráci s nemeckou spoločnosťou ZF.

Ako sa zdá, Rusi si dali tentoraz záležať aj na kvalite. Tristo testovacích prototypov absolvovalo dva milióny skúšobných kilometrov, niektoré z nich ich najazdili až 90 000. Lada sa nevyhýbala ani šotoline a rozbitým cestám, ktoré sú ruskou realitou. Prvý vyrobený exemplár mal oranžový lak karosérie Pluto a motor s výkonom 78 kW. Do predaja na domácom ruskom trhu uvedú Vestu presne 25. novembra. Jej ceny sa budú pohybovať od 485 000 do 600 000 rubľov. Základ tak bude stáť po prepočte približne 6 300 eur. Neskôr sa dočkáme Vesty v podobe hatchbacku, kombi a možno aj zvýšeného kombi Vesta Cross.

Lada Vesta - 2016
Lada Vesta - 2016
+16Lada Vesta - 2016

© Autorské práva vyhradené

88 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #AutoVaz #Lada Vesta
Články podľa značiek