Na autonómnom riadení pracuje väčšina automobilových koncernov. Mimo nie je ani švédske Volvo. To už dnes testuje niekoľko vozidiel vybavených autopilotmi a v blízkej budúcnosti plánuje nasadiť do reálnej premávky až sto autonómnych áut. V rámci nich otestuje aj nový systém komunikácie medzi vodičom a autopilotom. Práve pri odovzdávaní a preberaní riadenia by totiž mohlo dôjsť ku krízovým situáciám.
Napríklad ak by si vodič omylom myslel, že vozidlo je autonómnom režime, alebo ak by autopilot chybne vyhodnotil, že vozidlo má v rukách vodič. Volvo preto vyvinulo rozhranie, ktoré má pomôcť bezpečnému a hladkému odovzdaniu riadenia do rúk elektroniky a spätné odovzdanie riadenia do rúk vodiča. Systém IntelliSafe Auto Pilot zapína a vypína autopilota pomocou špeciálne navrhnutých páčok na volante.
Pri vchádzaní na úsek, kde je k dispozícii režim autonómnej jazdy, vozidlo vodičovi oznámi, že je pripravený autopilot. Súčasne sa rozblikajú kontrolky na páčkach na volante. Ak vodič naraz potiahne obe páčky, aktivuje sa autonómny režim. Kontrolky na páčkach začnú svietiť neprerušovaným zeleným svetlom a autopilot potvrdí, že kontrola nad vozidlom bola odovzdaná autonómnym jazdným systémom.
Keď už režim autonómnej jazdy nebude možný, systém vodiča vyzve, aby znova prevzal riadenie. Zobrazí sa šesťdesiatsekundové odpočítavanie. Ak vodič z akéhokoľvek dôvodu do minúty neprevezme kontrolu nad vozidlom pomocou páčok na volante, vozidlo sa samo bezpečne zastaví. Rozhranie IntelliSafe Auto Pilot bude prvýkrát použité v stovke vozidiel Volvo XC90 v rámci projektu Drive Me už v roku 2017.
V rámci neho bude skupina vodičov používať autonómne Volvá na rodinné účely a dochádzanie do práce v štandardných podmienkach okolia Göteborgu. Vozidlá budú jazdiť v autonómnom režime približne na 50 kilometroch vybraných ciest. Po skončení projektu Drive Me bude rozhranie IntelliSafe Auto Pilot predstavené širokej verejnosti.