
Koncepty sú rôzne. Od tých, ktoré môžu prakticky hneď zamieriť do výroby, až po tie futuristické prezentujúce úplne nové technológie a dizajn. Toyota Kikai, ktorá sa predstaví koncom mesiaca na autosalóne v Tokiu, stojí kdesi medzi nimi. Na montážne linky sa určite nechystá, no na druhej strane v nej nenájdeme ani technológie budúcnosti. Kikai je jednoducho voľnomyšlienkárskou kreáciou, ktorá prináša hravý pohľad na mestské auto.

Na prvý pohľad pôsobí ako kríženec kabínkovej lanovky a tuk tuku, no na rozdiel od malých ázijských taxíkov má štyri kolesá a solídnu konštrukciu. A to až natoľko, že ju dizajnéri odmietli skryť pod plášť karosérie. Chránená je jedine posádka, všetko ostatné odhaľuje Kikai na obdiv verejnosti. Chvíľu si na ňu musíte zvykať, no nakoniec prídete k záveru, že jazda s týmto „úletom“ by mohla byť nevšedným zážitkom.

Vodič sediaci v centrálnej osi vozidla môže cez čelné okno pozorovať prácu masívnych závesov kolies aj to, ako sa natáčajú a kopírujú asfalt. Čosi také zažijete jedine v ľahkých retrošportiakoch ako Lotuse 7, Caterhame alebo Ariele Atom. Lenže teraz hovoríme o aute určenom do mesta. Aj preto je Toyota Kikai vybavená pomerne vysokou kabínou s ľahkým prístupom cez dvojicu protismerných dverí. Okrem vodiča tu nájdu miesto ďalší dvaja pasažieri po bokoch. Výhľad zlepšujú horizontálne okná v dolnej časti dverí, ale aj okienka pred závesmi kolies.
O technike síce Toyota nič neprezradila, ale z fotografií je zrejmé, že nejde o žiaden módny elektromobil. Kikai spolieha na nádherne naleštený 4-valec neznámeho objemu s pochrómovaným výfukovým potrubím. Umiestnený je vzadu a poháňa zadné kolesá, takže o zábavu je určite postarané. Že by sa však čosi podobné podarilo presadiť do výroby, je málo pravdepodobné. Z takej solídnej konštrukcie s nezávislým zavesením kolies, motorom vzadu a zadným náhonom by sa však mohlo neskôr vykľuť malé atraktívne kupé. A to v pláne Toyota rozhodne má.