V roku 2005 priviedol Stuttgart na svet prvé 4-dverové kupé CLS. V podstate išlo len o športovejší derivát triedy E a tiež experiment s nejasným výsledkom, no záujem nakoniec prekonal všetky očakávania. CLS-ko išlo doslova na dračku a konkurencia len lapala dych. Netrvalo však dlho a BMW vyrukovalo so svojím 5 GT, neskôr so 6 Gran Coupé, 4 Gran Coupé a 3 GT. Ingolstadt pridal A5 Sportback a A7 Sportback. A hoci Mercedes-Benz svoj náskok demonštroval predstavením druhej generácie CLS z roku 2012 a tiež malým 4-dverovým kupé CLA spred dvoch rokov, potenciál nezužitkoval tak, ako by sa dalo.
Využije totiž jeho predĺženú platformu pre čínsku verziu, čo znamená väčšiu dĺžku aj dlhší rázvor náprav. Práve vďaka tomu by mala nájsť posádka aj pri nižšej línii strechy dostatok miesta na palube. Chýbať nebude ani ostrá verzia CLC 63 AMG s preplňovaným štvorlitrovým 8-valcom, keďže je známe, že v Stuttgarte sa aj napriek downsizingu 8-valcových motorov vzdať nemienia. Je možné, že CLC sa predstaví najprv v podobe konceptu, čo by mohlo byť už do dvoch rokov, ako avízo novej triedy C. Tá by sa mala objaviť na trhu o čosi skôr ako samotné CLC.