BMW na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom rozhodne nevystrieľalo všetky svoje náboje. Len pár týždňov po skončení najväčšej európskej motoršou prichádza s ďalšou novinkou. Tentoraz priamo z divízie M Performance. Jej technici si vzali do parády kupé-SUV, presnejšie Sport Activity Coupé X4, a stvorili najvýkonnejšiu verziu M40i. V mnohom čerpá z vlaňajších ostrých dvojičiek M3 a M4. Takže výkonu je naozaj na rozdávanie.
Exteriérové úpravy sa zamerali na lepší prívod vzduchu k motoru pomocou väčších sacích otvorov v prepracovanom prednom nárazníku. Nové sú aj rozšírené prahy a zadný nárazník s mohutným difúzorom. S farbou exteriéru kontrastujú predné „ľadvinky“ a spätné zrkadlá v odtieni Ferric Gray či dvojica koncoviek výfukov v tmavom chróme. Špecifický je aj dizajn 19-palcových diskov kolies. Za príplatok si môžete dopriať väčšie dvadsiatky obuté plášťami Michelin Pilot Super Sport s profilom 245/40 na prednej a 275/35 na zadnej náprave.
Interiér je zušľachtený koženým športovým volantom z BMW M3 a M4, anatomickými sedadlami, ozdobnými prahovými lištami, ale aj digitálnymi logami M40i, ktoré sa zobrazujú na prístrojovom paneli alebo na centrálnom monitore rozhrania iDrive. Na výber je zo siedmich druhov čalúnenia a siedmich exteriérových lakov vrátane charizmatického odtieňa Long Beach Blue. V sérii je štandardne 8-stupňová automatická prevodovka, adaptívny podvozok, xenónové svetlá či parkovací asistent.
To najdôležitejšie sa ukýva v motorovom priestore. X4 M40i je síce odvodené z doteraz najvýkonnejšej verzie xDrive35i (225 kW) poháňanej radovým trojlitrovým 6-valcom TwinPower Turbo, no tuning divízie M Performance z neho vyžmýkal ďalší potenciál. Motor dostal kovaný kľukový hriadeľ, upravené piesty, výkonnejšie zapaľovanie, vyšší tlak turbodúchadiel a úplne prepracovanú výfukovú sústavu s aktívnymi klapkami a rezonátorom, ktorý sa stará o správnu zvukovú kulisu.
Výsledkom je nárast výkonu na 265 kW (+ 40 kW) a krútiaceho momentu na 465 Nm (+ 60 Nm) v rozpätí od 1 350 do 5 250 otáčok za minútu. To je síce o čosi menej, ako majú modely M3 a M4, no rozhodne to v spojení s 8-stupňovým automatom Steptronic a pohon oboch náprav xDrive stačí na excelentné jazdné výkony. Ostré SAC s hmotnosťou 1 915 kg šprintuje na stovku za 4,9 sekundy, čo je v porovnaní s xDrive 35i zlepšenie o šesť desatín. V rozlete mu bráni jedine obmedzovač zasahujúci pri 250 km/h. Za príplatok ho bude možné deaktivovať, takže maximálka sa môže priblížiť k hranici 280 km/h.
Akceleráciu z miesta má pod patronátom Launch Control a stabilitu zas upravený podvozok. Nebude to asi žiadna komfortná jazda. Ostré X4 dostalo totiž do vienka tuhšie pružiny a stabilizátory a tiež upravenú geometriu náprav, najmä väčší odklon predných kolies. A potom sú tu spomínané širšie pneumatiky. Zmeny sa dotkli aj riadenia a brzdovej sústavy, ktorá môže počítať s väčšími prednými ventilovanými kotúčmi. Pohon xDrive preferuje zadnú nápravu, pričom vektorovaním hnacej sily medzi kolesami napomáha udržaniu trajektórie v zákrutách. Pritom všetkom sa BMW X4 môže pochváliť normovanou spotrebou 8,6 litra na 100 km.
Na trh by sa mala najvýkonnejšia verzia X4 dostať začiatkom budúceho roka.