Subaru sa s témou crossoveru Viziv (Vizion for Inovation) hrá už od roku 2013. Po štúdii Viziv nasledoval Viziv Evolution, o rok neskôr Viziv 2 a pre autosalón v Tokiu má japonská automobilka pripravenú už štvrtú evolúciu s prívlastkom Future Concept. Vzhľadom na kontinuálny vývoj to však až na taký futuristický koncept nevyzerá. Tokijský Viziv bude mať síce typické výstrednosti showcarov ako protismerné zadné dvere, absentujúce stredové stĺpiky a kľučky či obrovské kolesá, ale rozhodne neutají charakter blízkeho sériového modelu, ktorého by sme sa mohli dočkať možno už o rok.
A čo iné by to malo byť ak nie nový Forester? K tejto téze nám však chýbajú rozmery, ktoré automobilka tají. Ak by sa tak stalo, Forester by sa odpútal od svojho príliš konzervatívneho imidžu. Dizajn má podľa Subaru evokovať aktívny životný štýl, no zároveň vyjadrovať solídnosť a pocit bezpečia. Ten je podporený technológiou autonómneho riadenia. Subaru tvrdí, že pracuje v celom rozsahu rýchlostí. Viziv je totiž vybavený stereokamerami systému EyeSight a ďalšími senzormi vrátane radarových skenerov sledujúcich okolie vozidla. Navyše spolupracuje s navigáciou s vysokou presnosťou.
Ďalším posolstvom Vizivu je jeho hybridný pohon. Ten spája nový priamovstrekový preplňovaný 4-valec s objemom 1,6 litra, známy z nového kombi Levorg, s elektromotorom. Nie je však súčasťou prevodovky, tak ako pri hybridnom Subaru XV. Uložený je na zadnej náprave. Takže tu máme elektrickú štvorkolku, ktorá sa zaobíde bez hnacieho hriadeľa. Viziv si tak mohol dovoliť plochú podlahu v interiéri, čo dáva posádke viac priestorového komfortu. Slovíčko Symmetrical však v názve systému AWD chýba.
O permanentný pohon 4×4 teda nepôjde, no zadný elektromotor umožní v porovnaní so súčasnou štvorkolkou vektorovanie hnacej sily medzi pravým a ľavým kolesom. To sa má podpísať na stabilite v zákrutách. Je teda možné, že nový Forester sa predstaví po prvýkrát aj v hybridnej podobe. Pochopiteľne, klasické riešenie s plochým boxerom a symetrickým náhonom všetkých kolies by chýbať určite nemalo. Jedine ak by sa z Vizivu vykľulo čosi inšie. Jedna z teórií totiž tvrdí, že môže ísť o predobraz menšieho crossoveru, ktorý vyvíja Subaru spolu s Toyotou. Túto hádanku však rozlúšti až autosalón v Tokiu.