V päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch dominovalo Ferrari vo vytrvalostných pretekoch cestných vozidiel Tour de France. Nemalo prakticky súpera. Postrachom bol najmä model 250 GTB Berlinetta z roku 1956, ktorý si odniesol zlaté vavríny hneď štyrikrát za sebou. Ktovie prečo práve teraz sa automobilka z Maranella rozhodla oprášiť tento kúsok svojej slávnej histórie. Každopádne pripravila limitovanú edíciu F12tdf, kde písmenká neznamenajú druh paliva, ale skratku známych pretekov.
Ide o tuning najvýkonnejšieho sériového modelu Ferrari, F12 Berlinetta, ktorý zhodil pár kilo na váhe a, naopak, získal nejaké tie koníky navyše. Výrazne sa však menil aj dizajn. A zďaleka nielen pre krásu. Nový predný nárazník s väčším spojlerom a predĺžený zadný spojler teraz generujú spolu s účinnejším difúzorom o 87 % vyšší prítlak v porovnaní s klasickou F-dvanástkou. Pri rýchlosti 200 km/h je to presne 230 kg. Zväčšené odvetrávacie otvory v predných blatníkoch majú zas za úlohu odvádzať horúci vzduch z priestoru motora.
Pod prednou kapotou je opäť legendárny atmosférický 12-valec F140FC s objemom 6,3 litra, tentoraz naladený na 780 koní (574 kW), čo je o 40 viac. Krútiaci moment 705 Nm prenáša na dvojspojkovú prevodovku F1 DCT s prevodmi skrátenými o šesť percent. Radenie smerom nahor je o 30 % rýchlejšie a podraďovanie dokonca až o 40 %. Hnacia sústava bude mať s F12tdf menej práce, keďže nasadenie karbónu v exteriéri aj interiéri a odstránenie prebytočného luxusu priniesli úsporu 110 kg. Bez náplní váži F12tdf len 1 415 kg.
Veľkou prednosťou F12tdf je systém riadenia zadných kolies, ktorý nazývajú v Maranelle Virtual Short Vheelbase. Ten sa podieľa na špičkovej stabilite. F12tdf tak zvláda extrémne bočné preťaženie. Napokon, legendárny okruh Fiorano má vo vrecku za jednu minútu 21 sekúnd. Rozloženie hmotnosti v pomere 46 : 54 percent pritom zachováva prirodzene pretáčavý charakter tejto zadokolky. Na asfalte ju držia pneumatiky s profilom 275/35 na predných a 315/35 na zadných kolesách.
Cena ešte oznámená nebola. Určite pôjde o poriadne „mastnú“ hračku. Na všetkých záujemcov sa však určite nedostane. Ferrari plánuje vyrobiť len 799 kusov.
Rozmery, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 656 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 961 |
Výška (mm) | 1 273 |
Suchá hmotnosť (kg) | 1 415 |
Rozloženie hmotnosti vpredu/vzadu (%) | 46/54 |
Pneumatiky vpredu | 275/35 ZR20 |
Pneumatiky vzadu | 315/35 ZR20 |
Technické údaje
Motor | 6,3 V12 |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 6 282 |
Max. výkon (kW/ot.) | 574/8 500 |
Max. krút. Moment (Nm/ot.) | 705/6 750 |
Max, otáčky motora (ot./min) | 8 900 |
0 – 100 km/h (s) | 2,9 |
0 – 200 km/h (s) | 7,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 340 |
Spotreba na 100 km (l) | 15,4 |