BMW M2 2016: Legendárne 'M3 E40' sa vracia. Má 370 koní

Milovníci rýchlych BMW musia byť vo vytržení. Nová dvojka z Garchingu má totiž všetko, čo robí športové auto športovým. Kompaktné rozmery, brutálny výkon, zadný náhon a k tomu manuálnu prevodovku. Tak už len otočiť kľúčikom.

20.10.2015 05:00
debata (6)
Agresívny nárazník, väčšie sacie otvory či... Foto: BMW
BMW M2 Coupé - 2016 Agresívny nárazník, väčšie sacie otvory či rozšírené prahy dávajú jasne najavo adrenalínovú povahu tejto novej mníchovskej rakety.

BMW zaplavuje trh novinkami. Autosalón vo Frankfurte, kde debutovala nová vlajková loď radu 7 a tiež druhá generácia SUV X1, mu nestačilo. Len pár dní po zatvorení brán najväčšej európskej motoršou ukázalo ostré BMW X4 M40i a následne najrýchlejšiu verziu BMW 2. Práve tú považujú priaznivci emkových bavorákov za ideového nástupcu pôvodných ikonických modelov M3, najmä generácie E30 z roku 2002. Nové verzie M3 a M4, predstavené vlani, sú síce pekelne rýchle autá, no evolúcia im priniesla príliš veľa kilogramov a tiež pár zbytočných centimetrov navyše. Aspoň z pohľadu ideálneho športového náradia.

Zadný difúzor obsahuje dva páry koncoviek... Foto: BMW
BMW M2 Coupé - 2016 Zadný difúzor obsahuje dva páry koncoviek výfukov. O správnu zvukovú kulisu sa starajú aktívne klapky.

Nové BMW M2 tento problém nemá. Kompaktné dvojdverové kupé so sexi kufrom dostalo do vienka ideálne proporcie aj techniku. V porovnaní s Mercedesom–AMG A 45 má síce o čosi nižší výkon, no ten pochádza z poctivého 6-valca s objemom troch litrov a nie „nafúknutého“ dvojlitra, ktorý je už takmer bez rezerv. Takže poďme rovno k srdcu tejto mníchovskej „okruhovej“ rakety, ktorý je podladeným derivátom motorov pre M3 a M4. No nie až natoľko, aby ste museli mať strach o adrenalín. Môžete si byť istý, že toto auto vás po zošliapnutí plynu poriadne pritlačí do sedla.

Motor 40i TwinPower Turbo odvodený z doteraz najvýkonnejšieho motora 35i pre rad 2 dostal kovaný kľukový hriadeľ, nové piesty, výkonnejšie zapaľovanie, vyšší plniaci tlak aj prepracované sacie a výfukové potrubie. Výsledkom je výkon 272 kW (370 k) a krútiaci moment 465 Nm. Teda o 10 koní vyšší než v X4 M40i. Krátkodobo môže byť maximum krútiaceho momentu zvýšené až na 500 Nm. Stačí dať pedál na podlahu a Overboost sa postará o všetko potrebné. Super správou je, že v základe má M2 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá sa zo športových áut pomaly vytráca. Ale ak máte záujem, k dispozícii bude aj 7-stupňová dvojspojka M DCT so šiestimi módmi Drivelogic – troma pre automatický a troma pre manuálny režim radenia.

Radový 6-valec vyladený na 272 kW  zabezpečuje... Foto: BMW
BMW M2 Coupé - 2016 Radový 6-valec vyladený na 272 kW zabezpečuje raketové zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. So 7-stupňovou dvojspojkou M DCT je to ešte o dve desatiny kratšie.

Pochopiteľne, v oboch prípadoch smeruje výkon výhradne ku kolesám zadnej nápravy. S trakciou pomáha sériovo dodávaný aktívny diferenciál Active M Differencial, upravený algoritmus elektronických trakčných systémov s funkciou M Dynamic Mode, pre kontrolované šmyky v zákrutách, a pri automatickej prevodovke aj funkcia Launch Control pre šprint z miesta. A potom tu máme pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s profilom 265/35 R19 na zadnej a 245/35 na prednej náprave. V spojení s relatívne nízkou pohotovostnou hmotnosťou 1 495 kg (bez vodiča) potom M2 vystrelí na stovku za 4,5 sekundy a s M DCT ušetrí ďalšie dve desatiny. Maximálka je v oboch prípadoch obmedzená na 250 km/h. S príplatkovým balíkom BMW Drive Experience je to však ešte o 20 km/h viac.

Interiér je plný alcantary, karbónu a hliníka.... Foto: BMW
BMW M2 Coupé - 2016 Interiér je plný alcantary, karbónu a hliníka. Nechýba ani emkový volant a športové sedadlá.

To sa samozrejme nemohlo zaobísť bez aerodynamického tuningu. BMW M2 má väčší predný aj zadný spojler a tiež mohutný zadný difúzor generujúci potrebný prítlak. Agresívne tvarované otvory v prednom nárazníku dodávajú viac životodarného kyslíka pre motor a chladiče. Rozšírené blatníky zas ukrývajú väčší rozchod kolies. Vpredu o 64 mm a vzadu o 71 mm. Interiér dáva najavo výnimočnosť množstvom alcantry, hliníka a karbónových obkladov. Nechýba M paket so špecifickým volantom, sedadlami a radiacou pákou. Správny akustický zážitok zabezpečia rezonátory a aktívne klapky vo výfukovom potrubí s dvoma pármi „luafov“.

BMW M2 dorazí k prvým zákazníkom na jar budúceho roka. Ceny sú známe zatiaľ len pre britský trh, kde štartujú na 44 070 librách. S automatom a balíkom Driver Experience to ale bude podstatne viac. Za to dostane majiteľ poriadne ostrú hračku, ktorá zvládne referenčný okruh Nürburgring za 7 minút a 58 sekúnd. Vodič môže pritom využívať funkcie GoPro a M Laptimer, ktoré zbierajú a vyhodnocujú telematické dáta. Pre úplnosť doplňme priemernú spotrebu. Výrobca udáva 7,9 litra na 100 km pre automat a 8,5 pre manuálnu prevodovku.

BMW M2 Coupé - 2016
BMW M2 Coupé - 2016
+18BMW M2 Coupé - 2016

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 2 #BMW M2
Články podľa značiek