Nový Fiat Tipo sa vracia na scénu po dvadsiatich rokoch. Kým však v čase svojej najväčšej slávy bol jasným konkurentom Volkswagenu Golf, Fordu Escort či Opla Kadet, ten dnešný má podobu lowcostového sedanu v štýle Renaultu Fluence, Peugeotu 301 či Škody Rapid. Na trh sa dostane ešte v tomto roku, ale zatiaľ len v „domácom“ Turecku, kde bude pod názvom Aegea vyrábaný v Burse. Pre Európu je oveľa zaujímavejší variant hatchback, ktorý má naplánovanú premiéru na jar v Ženeve.
Počítačoví ilustrátori však už dnes vytvorili aspoň virtuálnu podobu 5-dverového Tipa. A tá veru nebude ďaleko od reality. Urobiť z hatchbacku sedan by dalo iste viac práce, ale keďže Fiat vyvíjal Tipo najprv ako štvordverový sedan, pomohol aj samotným grafikom. Na dôveryhodnosti pridáva ilustrácii fakt, že využíva pôvodný tvar zadných dverí aj tvar svetiel sedanu, ktoré nebude Fiat vzhľadom na cenovú orientáciu Tipa istotne meniť.
Či je výsledok fikcie stopercentný, to sa potvrdiť nedá. Ak bude v realite viac zmien, možno aj preto, že zozadu by takto koncipované Tipo až príliš pripomínalo čínsky Qoros 3 Hatch. Každopádne môžeme pod zadným výklopným vekom očakávať menší kufor, než aký ponúkne sedan. Očakáva sa objem okolo 400 litrov, čo by bolo fajn, keďže väčšina renomovaných konkurentov nezvládne ani toľko. Praktickej stránke Tipa by to nepochybne pomohlo.
Čo sa týka techniky pod kapotou, sú informácie pomerne presné. Hatchback nebude mať z dôvodu rovnakého rodiska so sedanom príliš na výber. V prvej vlne ponúkne benzínový 4-valec 1,4 Fire s výkonom 70 kW. Doplní ho diesel 1,3 MultiJet a silnejší naftový motor 1,6 MultiJet (88 kW). V ponuke môžeme očakávať automatickú klimatizácia, navigáciu TomTom aj dotykové rozhranie Uconnect s 5-palcovou obrazovkou, Bluetooth, hlasovým ovládaním a cúvacou kamerou. V sérii má Tipo dostať dažďový, svetelný a cúvací senzor.