Jaguar CX-75 mal byť skutočným autom. Automobilka predstavila vlastnú interpretáciu hybridného hyperšportu už v roku 2010, vtedy ešte s dvojicou plynových turbín. O tri roky neskôr nasledoval prototyp sériovej verzie, kde turbíny nahradil šialený 4-valec s výkonom 375 kW. Spolu s dvoma elektromotormi to bolo celkových 633 kilowattov, ktoré dokázali vystreliť túto šelmu na stovku pod tri sekundy. C-X75 to tak malo sľubne namierené priamo proti Ferrari LaFerrari, McLarenu P1 či Porsche 918 Carrera.
Nestalo sa, Jaguar nakoniec celý projekt nečakane zastavil, hoci vývoj hyperšportu bol prakticky vo finálnom štádiu. Päť prototypov putovalo následne do depozitu a niektoré do súkromných zbierok. Priaznivci britskej značky obišli na prázdno. Teraz však svitá C-X75 nová kariéra, aj keď len filmová. Zahrá si totiž v novej bondovke Spectre, ktorá sa chystá do našej distribúcie už o pár týždňov. Ako vidieť, dizajnéri s ním už nemali veľa práce. Aj napriek veku vyzerá C-X75 stále dosť sexi.
Za volant si nesadne James Bond, alias Daniel Craig, ale hlavná záporná postava, teda Hinx, stvárnená Davidom Bautistom. C-X75 Bond Concept uvidíme v nočnej naháňačke ulicami Ríma. Aj preto má rímsku registráciu. Novinkou v porovnaní s prototypmi, ktoré sa predstavili v striebornej, bielej a čiernej farbe, bude žiarivý oranžový lak. Súperom mu bude ďalší filmový solitér, Aston Martin DB10, ktorý vznikol na základe modelu V8 Vantage priamo pre hlavného hrdinu.
O tom, kto vyhrá niet pochýb, ale aj tak ide pre Jaguar o dobrú reklamu. Bohužiaľ, sériový hyperšport z jeho dielne je v nedohľadne. Spomínať môžeme len na fenomenálny Jaguar XJ220 z roku 1992, svojho času najrýchlejší sériový automobil planéty, teda až do času, kým mu nezosadil korunku rovnako slávny McLaren F1. Filmové C-X75 ukázal Jaguar veľkej akcii, ktorej sa zúčastnili Naomie Harris, David Bautista, ale aj spevák John Newman.
Nám ostáva len dúfať, že C-X75 prežije bláznivé scény a neskončí pod obrovskou kotúčovou pílou tak ako BMW Z8 v diele The world is not enough z roku 1990.