Švédska automobilka Koenigsegg má od svojho vzniku jediný cieľ. Už vyše dve desaťročia sa snaží vyrobiť dokonalý športový automobil. Nedávno to deklarovala modelom One:1, ktorý mal výkonovú hmotnosť 1 : 1, teda 1 360 koní na 1 360 kg hmotnosti. A v šialenej matematike pokračuje aj svojim ďalším výtvorom. Nová Regera si síce tiež trúfa súperiť s velikánmi, akými sú Bugatti Veyron, McLaren P1 alebo LaFerrari, no v porovnaní Agerou a jej ďalšími takmer okruhovými modelmi značky, dokáže ponúknuť aj nevídaný komfort.
Švédsky hyperšport je unikátny hneď z niekoľkých hľadísk. Mimoriadne ľahká a extrémne tuhá hliníkovo-karbónová karoséria v sebe ukrýva až štyri motory. Regera je totiž hybrid a skladá sa z osemvalca a troch elektromotorov. Brutálny zážihový motor dokáže vďaka dvom menším turbám vyprodukovať z piatich litrov objemu neskutočných 809 kW (1100 k). Ale to nie je všetko. V zálohe je výkon elektromotorov, ktoré dávajú ďalších 515 kilowattov (700 k).
Tieto hodnoty síce nemožno jednoducho sčítať, keďže najvyšší výkon dosahuje každý motor pri iných otáčkach, ale už tieto čísla vyrážajú dych. Výkon udáva výrobca radšej v megawattoch. Ten kombinovaný je okolo neuveriteľných 1,1 MW (1 500 k) s krútiacim momentom 2 000 Nm! Ozajstnou špecialitou Regery je však systém Koenigsegg Direct Drive (KDD). Ak ste niekedy rozmýšľali, ktorá prevodovka je lepšia, zrejme ste uvažovali nad manuálnou alebo automatickou. A čo poviete na auto bez prevodovky? Presne to je tajomstvom Regery.
KDD systém dokáže znížiť energetické straty pri preraďovaní o 50 %. Rozbiehanie vozidla majú totiž na starosti dva zadné elektromotory. Len čo auto dosiahne rýchlosť približne 50 km/h a správny krútiaci moment, pustí sa do práce zážihový osemvalec. Gigantický krútiaci moment sa postará o všetko ostatné. Tretí elektromotor pracuje ako štartér, alternátor alebo pomáha pri rozbehu. Výhodou je aj nižšia hmotnosť. Celý systém aj s batériami váži len 88 kg. Pri pohotovostnej hmotnosti 1 628 kg, čo zodpovedá sedanu strednej triedy, tu máme výkonovú hmotnosť 1,08 kg na kôň! To veru nie je ďaleko od One:1.
Švédska automobilka plánuje vyrobiť len 80 kusov, pričom si za každý z nich bude účtovať astronomických 1,6 milióna eur. V tejto cene však dostanete nielen pekelne rýchly hyperšport ale aj karbónové elektricky nastaviteľné sedadlá, výfuk Akrapovič, výkonnú audiosústavu či elektricky výklopné dvere a kapoty. Mimochodom, tie je možné ovládať aj prostredníctvom aplikácie v smartfóne, takže Koenisegg hovorí o robotizovanej karosérii. Prvé Regery by sa mali dostať k zákazníkom ešte v decembri tohto roka.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 560 |
---|---|
Šírka (mm) | 2 050 |
Výška (mm) | 1 110 |
Rázvor náprav (mm) | 2 662 |
Objem nádrže | 82 l |
Objem batožinového priestoru | 150 l |
Hmotnosť | 1628 kg |
Rozmery predných kolies (v palcoch) | 19 × 9,75 |
Rozmery zadných kolies (v palcoch) | 20 × 12,5 |
Priemer predných brzdových kotúčov (mm) | 397 |
Priemer zadných brzdových kotúčov (mm) | 380 |
Technické údaje
Objem spaľovacieho motora (ccm) | cca 5 000 |
---|---|
Počet valcov/ventilov | V8/32 |
Max. výkon spaľovacieho motora (kW) | 820 kW |
Max. krútiaci moment spaľovacieho motora | (Nm/ot.)1 280/4 100 ot./min |
Výkon elektrických motorov | 520 kW (707 k) |
Kombinovaný výkon (MW) | 1,1 (1500 k) |
0 – 100 km/h (s) | 2,8 |
150 – 250 km/h (s) | 3,2 |
0 – 400 km/h (s) | 20 |
Prevodovka | Koenigsegg Direct Drive (KDD) |
Dojazd na elektrický pohon | 50 km |
Základná cena | 1,6 mil. EUR |