BMW vyvíja prevodovku DCT. Dostane Aisin 'padáka'?

Stáva sa z BMW výrobca technicky konvenčných áut? K trojvalcom, priečne uloženým motorom a prednému náhonu pribudne aj dvojspojková prevodovka. Takže tu budeme mať čosi ako „mníchovský Volkswagen“.

02.11.2015 12:00
BMW - dvojspojková prevodovka Foto:
Nová dvojspojková prevodovka by mohla znížiť výrobné náklady verzií s priečne uloženými motormi alebo skrátiť čas radenia pri vysoko výkonných verziách Mini a BMW.
debata (1)
BMW skúša už nejaký ten čas odolnosť svojich verných zákazníkov. V modeloch 2 Active Tourer/Gran Tourer a SUV X1 použilo po prvý raz naprieč uložené motory a predný náhon. A aby toho nebolo málo, v ponuke sú preplňované 3-valcové motory, najnovšie dokonca aj v rade BMW¤3. A teraz prichádza informácia o vývoji novej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá by mala nahradiť komfortné 8-stupňové automaty s hydrodynamickým meničom od japonskej spoločnosti Aisin.

Pracovať má pre modely s predným náhonom aj pohonom oboch náprav. Dôvodom budú pravdepodobne výrobné náklady a unifikácia techniky so značkou Mini. Dvojstupňová prevodovka je nepochybne lacnejšia ako 8-stupňová automatika a koncern BMW ju môže navyše použiť pre obe značky súčasne. Optimisti však veria, že pôjde len o rozšírenie ponuky pre športovo ladené verzie, kde by vedela dvojspojková prevodovka DCT ukázať svoje prednosti. Medzi ne patrí nepochybne rýchlosť radenia.

Aj preto britský BMW blog špekuluje nad tým, že nová prevodovka zavíta do výkonných verzií X1¤M alebo pripravovaného kupé X2¤M, prípadne ich derivátov, a že by sa mohla objaviť aj v najvýkonnejších verziách Mini s prívlastkom John Cooper Works. Klasickej mníchovskej technike tak už pravdepodobne ostanú verné len vyššie modelové rady 5 až 7.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #dvojspojková prevodovka
Články podľa značiek