
Imprezu dnes v európskej ponuke Subaru nenájdete. Tak ako zmizlo Legacy a nahradil ho Outback, tak zostal z Imprezy len crossover XV a ostrý sedan WRX STi. V budúcnosti by sa však Impreza vrátiť mohla. Naznačuje to nielen tokijský koncept Impreza 5-door, ale aj vyhlásenie automobilky o tom, že štúdia ovplyvní dizajn ďalších modelov chystaných ako súčasť jej strednodobého programu Prominence 2020. Ak je teda Impreza taká dôležitá, mohol by sa z nej stať celkom logicky opäť globálny model.
To je však bohužiaľ všetko, čo o koncepčnom hatchbacku Subaru prezradilo. Naozaj sa niet čoho chytiť, samozrejme, okrem fotografií. Tie naznačujú, že Subaru stále nestratilo chuť experimentovať, hoci nie vždy sa mu to vyplatilo, napríklad v príde Legacy. Tentoraz to však vyzerá na pozitívny krok. Svalnatý koncept má všetko, čo od Subaru očakávate. Robustnú a solídnu stavbu, široký postoj a k tomu hádam až nezvyčajne veľa športového espritu.

Zostáva len dúfať, že v transformácii na sériový model nezatiahne Subaru ručnú brzdu tak, ako to urobilo v prípade súčasného WRX STi. Štúdia by mohla prísť len o pár showcarových prvkov, napríklad o futuristické kolesá, bezdotykové otváranie dverí a nasadiť spätné zrkadlá. Hoci o technike nepovedalo Subaru ani slovo, je možné, že štúdia skrýva v útrobách hybridnú štvorkolku z konceptu Viziv 2, ktorý robí Impreze v Tokiu spoločnosť.
Ten kombinuje boxer 1,6 Turbo z kombi Levorg so zadným elektromotorom. No ak by sa táto architektúra po nesmelých hybridných začiatkoch Subaru (XV Hybrid) do série nedostala, určite môžeme očakávať aspoň spomínaný motor 1,6 Turbo s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 250 Nm spojený s prevodovkou CVT a symetrickým stálym pohonom 4×4. Vylúčený nie je ani boxer-diesel. Musíme byť však ešte trpezliví. Nová Impreza sa totiž chystá na trh až v roku 2017.