Honda už v USA ukázala Civic desiatej generácie v podobe sedanu. Európa si bude musieť ešte dva roky počkať. No je sa na čo tešiť. S Civicom hatchback totiž prídu aj nové technológie. V prvom rade to budú dva úplne nové preplňované motory VTEC Turbo, ktoré vychádzajú z ostrého dvojlitra predstaveného v Civicu Type-R. Pochopiteľne, budú mať menší objem aj nižší výkon. Cieľom je najmä priaznivá spotreba paliva.
Prvým ohláseným Turbom je 4-valec 1,5 VTEC Turbo, ktorý už debutoval s americkou verziou. Takže vieme, že na trhu v USA má výkon 128 kW pri 5 500 otáčkach za minútu a krútiaci moment 220 Nm v rozmedzí od 1 800 do 5 500 otáčok. Či bude európska špecifikácia identická, ukáže až čas. V každom prípade je nový agregát vybavený variabilným časovaním a zdvihom ventilov, ako aj priamym vstrekovaním paliva.
Rýchlu reakciu na plyn má zabezpečiť malé turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou. Tieto technológie si požičia aj menší preplňovaný 3-valec, ktorého parametre zatiaľ nie sú známe. Šušká sa však o výkone okolo 130 koní, teda 96 kilowattov, a krútiacom momente okolo 200 Nm. Spotreba trojvalcového Civicu by mala klesnúť na 4,3 litra benzínu na 100 km. Motory budú spojené so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami.
V hre je však aj 9-stpňový automat. Okrem Civicu by sa mali nové pohonné jednotky dostať aj do Jazzu a crossoveru HR-V. Nový európsky Civic ohlásený na rok 2017 by mal spolu s ďalšími piatimi novými modelmi zvrátiť neutešený stav Hondy v Európe. Tá predala vlani na starom kontinente len približne 132 000 vozidiel, pričom ešte v roku 2007 to bolo viac ako 300 000 exemplárov. Len pre ilustráciu, v USA umiestni Honda ročne okolo 1,4 milióna áut.