Civic desiatej generácie klasifikuje Honda ako od základu nový model. Jeho dizajn naznačila štúdiou Civic Concept na tohtoročnej motoršou v New Yorku. Kým však vtedy išlo o kupé, sériový model, ktorý dorazil do Los Angeles, prichádza najprv ako sedan. Dynamickými líniami však nie je ďaleko od svojho dvojdverového súrodenca. Medzigeneračne sa menil nielen dizajn, ale aj proporcie. V porovnaní so súčasným Civicom je novinka o 50 mm širšia, ale o 25 nižšia. Rázvor náprav narástol o tri centimetre.
Takmer ako kupé
Línia strechy pripomína štvordverové kupé. Aj preto dostal sedan malé tretie bočné okno. Celkovo pôsobí Civic svalnatejšie a robustnejšie, čo je aj zásluha dynamických bočných prelisov a bohato modelovaných blatníkov. Moderný akcent dodávajú predné full LED svetlá. Tie zadné majú zas tvar písmena C a zasahujú do krátkej kapoty. Napriek väčším rozmerom je novinka vďaka nasadeniu vysokopevnostnej ocele do štruktúry skeletu o 31 kg ľahšia. Zároveň vzrástla torzná tuhosť o 31 %. Na výber budú 16– a 17-palcové disky kolies a deväť farieb lakov karosérie, z toho štyri metalické a tri perleťové.
Honda preto hovorí o doteraz najširšej personalizácii. To platí aj o interiéri, kde môžu zákazníci voliť z troch farebných konceptov. Podstatné však je, že interiér ponúkne viac priestoru. Zadným cestujúcim sľubuje Honda až o 50 mm viac miesta na nohy. A lepšia by mala byť aj ergonómia. Civic sa totiž definitívne vzdal futuristického stvárnenia palubnej dosky. Prístrojový panel síce tvorí displej, ale všetky údaje sú sústredené pod jeden šilt. Aj obrazovka multimediálneho rozhrania DII (Driver Information Interface) je teraz tam, kde má byť – na stredovej konzole. Očividné je aj zlepšenie grafiky.
O bezpečnosť sa stará balíček Sensing
Civic tiež prináša nové bezpečnostné systémy integrované do balíčka Honda Sensing. Obsahuje varovanie pred kolíziou, autonómne brzdenie, monitorovanie jazdných prúdov a slepého uhla zrkadiel, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Očakávať tiež môžeme parkovaciu kameru. Elektrická parkovacia brzda je spojená s hill-holderom. Audiosústava umožňuje prepojenie so smartfónmi cez Android Auto a Apple Car Play. To znamená využívanie obsahu telefónu a množstva aplikácií.
Pod kapotou sa odohrala doslova revolúcia. Základom pre trh v USA je síce klasický atmosférický dvojliter 2,0 i-VTEC s výkonom 116 kW a krútiacim momentom 187 Nm, ale spoločnosť mu bude robiť zásadná novinka – preplňovaný agregát 1,5 i-VTEC Turbo s priamym vstrekovaním paliva a vyriabilným časovaním ventilov. Ten odvodila Honda z ostrého dvojlitra pre Civic Type-R. V „civilnej“ podobe má výkon 128 kW a krútiaci moment 220 Nm, takže bude stáť jednoznačne nad objemnejšou pohonnou jednotku. Či bude európska špecifikácia identická, ukáže až čas.
Pre Európu aj trojvalec
Pre turbomotor je vyhradená kontinuálna prevodovka CVT. Dvojliter ho dostane za príplatok. V Európe môžeme okrem motora 1,5 i-VTEC Turbo očakávať aj diesel 1,6 i-DTEC (88 kW). Známe však je, že Honda má hotové aj menšie trojvalcové turbo a vzhľadom na súčasnú európsku módu je isté, že sa dostane aj pod kapotu Civicu. Z litra objemu má podľa neoficiálnych informácií dávať 96 W a približne 200 Nm krútiaceho momentu. V tejto podobe by mala priemerná spotreba Civicu klesnúť na 4,3 litra paliva na 100 km.
Okrem sedanu a hatchbacku je potvrdená aj verzia kupé. A je pravdepodobné, že vzhľadom na nové ambície Hondy v Európe, kde jej predaje spadli za posledné roky takmer na polovicu, budú všetky tri verzie k dispozícii aj na starom kontinente. Počíta sa tiež so športovou verziou Si a, samozrejme, s vrcholovým ostrým Civicom Type-R. Osud kombi je zatiaľ nejasný.