BMW a Toyota spolupracujú v rôznych oblastiach. Toyota používa nemecké dieselové motory, zatiaľ čo pre BMW poskytuje technológie súvisiace s hybridným pohonom. Okrem toho má však vzniknúť aj nové športové kupé, pravdepodobne Toyota Supra a BMW Z8. Súčasťou dohody, ktorú podpísali automobilky vlani, je však aj vývoj technológie palivových článkov. Zdá sa, že Toyota má vzhľadom na produkčný vodíkový model Mirai náskok, ale aj Mníchov prispeje svojím dielom.
Na autosalóne v Tokiu nemecká automobilka oznámila, že vyvinula nový systém uskladnenia vodíka, ktorý je kľúčový pre dojazd vozidiel s palivovými článkami. Ten je síce dlhší ako pri konvenčných elektromobiloch s akumulátormi, no stále sa nevyrovná vozidlám tankujúcim benzín, a najmä naftu. Toyota Mirai má napríklad dojazd 480 km a Honda Clarity Fuel Cell vraj až 700, no stále nie je jasné, či si bude, alebo nebude pomáhať akumulátormi. Skladovanie vodíka v nádržiach je proste stále problém. Aj pri tlaku 70 MPa sa ho zmestí do zásobníkov len niekoľko kilogramov.
BMW však tvrdí, že má systém, ktorý si pomáha nielen vysokým tlakom, ale aj extrémne nízkymi teplotami v nádržiach. To znamená, že do toho istého objemu sa zmestí viac vodíka. Podľa Mníchova by nová technológia umožnila zvýšiť dojazd áut s palivovými článkami až na reálnych 700 km. Použiť ju plánuje ale až okolo roku 2020, keď by sa mal objaviť prvý vodíkový model BMW s palivovými článkami. BMW má síce s vodíkom dlhoročné skúsenosti, spomeňme napríklad BMW 7 Hydrogen, no zväčša len ako s palivom pre upravené zážihové motory.
Otázkou je, či sa BMW podelí so svojimi výsledkami s partnerskou Toyotou. O tom totiž v Tokiu nepadlo ani slovo.